הפרקליטות נלחמת להחמיר את העונש על הקבלן האלים

הפרקליטות מערערת על קולת עונשו של הקבלן שגרם למותו של מתנדב המשטרה ופצע שוטר נוסף

הפרקליטות הגישה לבית המשפט העליון ערעור על קולת עונשו של ניסים סח, קבלן בניין שהורשע בגרימת מותו של מתנדב המשטרה חוסאם זגיר ז"ל ופציעת שוטר נוסף. סח נדון ל-14 שנות מאסר בלבד, עונש אותו הפרקליטות טוענת כי אינו מספיק חמור לאור נסיבות המקרה.

בהודעת הערעור שהוגשה, הביעה הפרקליטות את עמדתה הנחרצת כנגד תופעת האלימות ההולכת וגואה בחברה, במיוחד כאשר מדובר בפגיעה באנשי אכיפת החוק. "תופעת האלימות הגואה בחברה שלנו בכלל, ובפרט כשזו מופנית כלפי אנשי אכיפת החוק אשר משרתים את הציבור ונחשפים לסכנות מדי יום, מחייבת תגובה עונשית קשה לעין שיעור, הן במישור הגמול והן למען יראו וייראו", נכתב.

האירוע: התנגדות למעצר שהובילה לדריסה ומוות

ניסים סח הורשע בעבירות של המתה בקלות דעת, חבלה בכוונה מחמירה והפקרה לאחר פגיעה, במסגרת הסדר טיעון. על פי כתב האישום, ביום 21 בספטמבר 2021, ערב חג הסוכות, הוזעקה המשטרה לאתר בנייה בנהריה, שהיה תחת אחריותו של סח, בעקבות דיווח על עבירה שבוצעה במקום. במהלך חילופי דברים עם השוטר והמתנדב, ניסה סח להימנע ממעצר, נכנס לרכבו ופתח בנסיעה מהירה. הוא פגע בשוטר ובמתנדב שעמדו בסמוך לרכבו, דרס אותם ונמלט מהמקום.

למרות שידע כי פגע בשוטר ובמתנדב, בחר סח שלא להושיט להם עזרה, והמשיך בבריחתו. הוא נעצר כשעה לאחר מכן במחסום משטרתי.

גזר הדין: 14 שנות מאסר ופיצויים

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר על סח עונש של 14 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצויים מקסימליים למשפחת המנוח ולשוטר שנפגע. עם זאת, הפרקליטות אינה מסתפקת בעונש זה, ולדבריה היה מקום לגזור עונש ממושך יותר.

לעמדת המדינה, שיוצגה ע"י מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה עו"ד רחל מטר, אף שהעונש שהוטל על הנאשם אינו קצר כשלעצמו, היה מקום להטיל עליו עונש ממושך בהרבה. בהודעת הערעור צוין, כי העונש שהושת על הנאשם אינו מבטא יחס הולם לחומרה היתרה שבמעשיו, לעובדה שפעל באלימות משוללת כל רסן כלפי אנשי אכיפת החוק שביקשו לבצע את עבודתם, תוך זלזול עמוק בחיי אדם ובשלטון החוק, ובכך גדע חיים של אדם אשר היה בשיא חייו, וגרם נוסף על כך לנזקים שלא יתוארו, לשוטר נפגע העבירה, לבני משפחתו ולבני משפחת המנוח אשר נותרו המומים ודואבים לעד.

הפרקליטות הדגישה כי העונש שהושת על סח אינו מספק מענה הולם לחומרת הפשע שביצע, וכי יש להחמיר את הענישה למען יראו וייראו. עונש חמור יותר ישמש גם כאמצעי הרתעה כלפי אחרים שינסו לפגוע באנשי אכיפת החוק או יזלזלו בחוקי המדינה ובחיי אדם.

המענק הכספי שמגיע לכם אחרי השירות: איך להפוך אותו להזדמנות?

נערך עבור אתר 'המשפטן'

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן