עבירת רצח נמחקה: חמש וחצי שנות מאסר במסגרת הסדר טיעון מתוקן

בית המשפט המחוזי גזר חמש וחצי שנות מאסר על ליעד אדרי בעקבות הסדר טיעון שבו נמחקה עבירת הרצח

תקציר גזר דין תפ"ח 44178-11-22:

בבית המשפט המחוזי ניתן היום גזר הדין בעניינו של ליעד אדרי, מדינת ישראל נ' אדרי. הרכב השופטים, בראשות כב' הנשיאה אסתר הלמן, כב' השופטת יפעת שיטרית וכב' השופטת אוסילה אבו-אסעד, דן את הנאשם לחמש וחצי שנות מאסר בפועל, לאחר שהורשע בעבירות חבלה בכוונה מחמירה, שיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה, במסגרת הסדר טיעון. בנוסף למאסר, הוטלו על הנאשם מאסרים מותנים והוא חויב לשלם למשפחת המנוח פיצוי בסך 50,000 ש"ח.

הרקע להעמדה לדין במקור, הוגש נגד הנאשם כתב אישום בגין רציחתו של יואל להנגהל ז"ל, נער יליד 2004, אשר מצא את מותו ביום 7.10.22, בעקבות ויכוח שהסלים לאלימות. לפי כתב האישום המקורי, הנאשם היה מעורב ישירות באירוע שהוביל לדקירתו הקטלנית של המנוח. עם זאת, בעקבות קשיים ראייתיים שהתגלו במהלך שמיעת הראיות, הושג הסדר טיעון במסגרת הליך גישור. בהסדר זה הודה הנאשם בביצוע עבירות חמורות אחרות, בעוד עבירת הרצח נמחקה מכתב האישום המתוקן.

הכרעת בית המשפט במסגרת כתב האישום המתוקן, לא יוחסה לנאשם הדקירה שהביאה למותו של המנוח, אלא עבירות אלימות חמורות אחרות, אשר לא גרמו ישירות למותו של המנוח. לפי גזר הדין, נקבע כי הנאשם היה הדמות הדומיננטית באירוע, וכי הגעתו לזירה בה שהו המנוח וחבריו נבעה ממניעים אלימים. הנאשם התעמת עם המנוח וחבריו באופן אגרסיבי, ותוך כדי כך, לאחר שהמנוח נדקר על ידי אדם אחר, בעט בו הנאשם בחוזקה, מה שהוביל להתמוטטותו של המנוח.

שיקולי בית המשפט בגזר הדין,  חומרת מעשיו של הנאשם, אשר היוו חלק מאירוע מתוכנן מראש. אף על פי שלא מיוחסת לו הדקירה הקטלנית, נקבע כי הנאשם נטל חלק משמעותי באירוע האלימות שהוביל למותו של המנוח. כמו כן, צוין כי הנאשם פעל לשיבוש הליכי משפט ולהדחת עד בחקירה. מצד שני, בית המשפט נתן משקל לעובדה כי הנאשם לא היה הראשון לפעול באלימות, וכי לא נעשה על ידו שימוש בכלי נשק.

בנוסף לכך, בגזירת עונשו של הנאשם בתוך מתחם העונש, בית המשפט התחשב בנסיבות האישיות של הנאשם, גילו, עברו הנקי, והודאתו במסגרת כתב האישום המתוקן. כמו כן, נשקלה הערכת שירות המבחן כי קיים סיכון להישנות אלימות בעתיד.

עונשים נוספים בפרשה בית המשפט ציין כי טרם הוגשו כתבי אישום נוספים נגד המעורבים האחרים באירוע, אך הצהירה התביעה כי בכוונתה להגיש כתבי אישום נגד מעורבים נוספים בכפוף לשימוע.

לסיכום בית המשפט המחוזי קבע את עונשו של ליעד אדרי על חמש וחצי שנות מאסר בפועל, לצד מאסרים מותנים ותשלום פיצוי בסך 50,000 ש"ח למשפחת המנוח. גזר הדין נמסר לאחר בחינת כל הנסיבות והשיקולים, תוך מתן דגש להרתעת היחיד והרבים והערכות שירות המבחן לגבי הנאשם.

הכתבה לעיל מבוססת על גזר הדין שניתן, כאשר הנוסח המחייב הוא זה של פסק הדין המלא.

כל מה שצריך לדעת על שיקום מקצועי ותעסוקתי לנפגעי איבה

נערך עבור אתר 'המשפטן'

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן