שב"ס מנע פגישות של עורכי דין עם אסירים ביטחוניים: 'בצלמו' דורש יותר

14 עורכי דין נענשו על ידי שב"ס: חשד להעברת מסרים תומכי טרור

ארגון בצלמו חושף: שב"ס מנע או הגביל 14 מפגשים בין עורכי דין לאסירים ביטחוניים בשנים האחרונות. ארגון בצלמו בדרישה שיש להעמידם לדין פלילי ולשלול מהם חברות בלשכה. בצל בקשת חופש מידע שהגיש ארגון בצלמו, התגלה כי בשנים האחרונות מנע שב"ס או הגביל 14 מפגשים בין עורכי דין לאסירים ביטחוניים. זאת, ככל הנראה, עקב חשד כי עורכי הדין ניסו להעביר מסרים בין אסירים ביטחוניים, מסרים שעלולים לפגוע בביטחון המדינה.

בנוסף, הגיש שב"ס תלונות במשטרה כנגד חלק מאותם עורכי דין, ואף פנה בתלונה רשמית ללשכת עורכי הדין. עם זאת, עד כה לא דווח על אף עורך דין שהודח מחברותו בלשכה בגין מקרים אלו. מקרה שאירע לאחרונה הוא של עו"ד תאמים יונס, שאסור עליו להיפגש עם אסירים ביטחוניים לאחר שנתפס בכלא שאטה כשברשותו מסרים כתובים בערבית, אותם התכוון להעביר לאסירים בניגוד לחוק. יונס עתר לבג"ץ בעקבות החלטת נציב שב"ס רב גונדר קובי יעקובי לאסור עליו להיפגש עם אסירים ביטחוניים אולם כאמור העתירה נדחתה .

יו"ר ארגון בצלמו, עו"ד יהודה פואה, הגיב בחריפות: "מדינת חלם. עורכי דין מגיעים לכלא ומעבירים מסרים בין טרוריסטים לארגוני טרור, אך שב"ס פועל רק בחלק מהמקרים כנגדם. במקום להגיש כתבי אישום, מונעים מהם פגישות עם האסירים. הגיע הזמן להחמיר את הענישה ולשלול את רישיון עריכת הדין מכל עו"ד שמסייע ומעביר מסרים בין מחבלים."

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן