היסטוריה: חוק למחיקת רישום פלילי ליוצאי אתיופיה עובר בוועדה

 הצעת חוק למחיקת רישום פלילי ומשטרתי ליוצאי אתיופיה עקב שיטור יתר עוברת בוועדה

3 ביולי 2024 – היום בבוקר התכנסה ועדת החוקה, חוק ומשפט בראשות ח"כ שמחה רוטמן, כדי להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מחיקת רישומים פליליים ומשטרתיים של יוצאי אתיופיה, התשפ"ד-2024. הצעת החוק, שיזמו חברי הכנסת צגה מלקו, פנינה תמנו שטה ומשה סולומון, נועדה לתקן עוול היסטורי שנגרם ליוצאי אתיופיה כתוצאה משיטור יתר, שהוביל לפתיחת תיקים פליליים ומשטרתיים רבים בגין עבירות קלות יחסית של הפרת סדר ציבורי.

ההצעה המקורית התייחסה למחיקת רישום פלילי ומשטרתי רק עבור עבירות שבוצעו במסגרת המחאות נגד אלימות משטרתית כלפי יוצאי אתיופיה. אולם, לאחר דיונים מעמיקים בוועדה, הוחלט להרחיב את תחולת החוק כך שתכלול את כל עבירות הפרת הסדר הציבורי שנעברו על ידי יוצאי אתיופיה עד ל-31 בדצמבר 2019. זאת, לאור ממצאי דוח ועדת פלמור ודוח מבקר המדינה, שהצביעו על תופעה של שיטור יתר כלפי יוצאי אתיופיה גם מחוץ להקשר של המחאות.

לפי המתווה החדש, רישום פלילי ומשטרתי בגין עבירות של הפרת סדר ציבורי יימחק אוטומטית, הן לגבי תיקים סגורים והן לאחר הרשעה, כל עוד העבירה בוצעה עד סוף שנת 2019. בעניין מחיקת רישום פלילי ומשטרתי בגין עבירה של תקיפת שוטר, הוחלט לקיים דיונים נוספים לקראת הקריאה השנייה והשלישית.

אילוסטרציה- אין קשר לכתבה. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן