המזומן, הכבשים והמאסר: הפרשה שהובילה לחוב מס של 750,000 ₪

פטיש שופט

נדחה ערעור מס של תושב הדרום שחויב בתשלום של כ-750,000 ש"ח

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה לאחרונה את ערעורו של פאיק אבו קיעאן, תושב הדרום, שחויב בתשלום מס בגובה של כ-750,000 ש"ח בעקבות הרשעתו בהפקת הכנסות מניהול עסק לא מדווח. עסק זה כלל גם הסעת שוהים בלתי חוקיים לתוך שטחי מדינת ישראל ומכירת עדר כבשים שלא דווח עליהם. בנוסף, הוטל עליו לשלם שכר טרחה בגובה 70,000 ש"ח.

בשנת 2017 נפתחה חקירה פלילית נגד אבו קיעאן, אשר העלתה חשד לניהול והסעות של שוהים בלתי חוקיים. במהלך חיפוש בביתו נמצאו 960,000 ש"ח במזומן, אשר לטענתו היו ממכירת עדר כבשים שמעולם לא דווח.

בעקבות החקירה הוצאו לאבו קיעאן שתי שומות: שומת מס הכנסה ושומת מע"מ. שופטת בית המשפט המחוזי יעל ייטב אישרה את השומות שהוצאו על ידי מנהל מס ערך מוסף ופקיד השומה בבאר שבע. בנוסף, הוטל עליו קנס בגין אי ניהול ספרים.

במקביל, הוגשו נגד אבו קיעאן שני כתבי אישום: הראשון, לפי חוק הכניסה לישראל, בו הורשע בניהול והסעת שוהים בלתי חוקיים, ונגזר עליו 25 חודשי מאסר בפועל. השני, בגין עבירות מס על אי-דיווח הכנסות בין השנים 2007-2017, בו הורשע ב-10 עבירות של שימוש במרמה והתחמקות ממס, ונגזר עליו 9 חודשי מאסר, חילוט בגובה 50,000 ש"ח, וקנס בגובה 70,000 ש"ח.

ההחלטה המשפטית

בעקבות החקירה, החליט מנהל מס ערך מוסף לרשום את אבו קיעאן כעוסק ולחייבו במס על הפעילות העסקית שלא דווחה, שכללה מכירת כבשים, הסעת שוהים בלתי חוקיים וסחר ברכבים. בנוסף, החליט מנהל מע"מ לפסול את ספריו ולהטיל עליו קנס בגין אי ניהול ספרים כחוק, וחיוב במס בגובה של 590,000 ש"ח על הסעת שוהים בלתי חוקיים ו-115,000 ש"ח על מכירת כבשים.

בערעור שהגיש אבו קיעאן לבית המשפט המחוזי טען כי לא היו לו הכנסות חייבות במס וכי הכסף שנתפס היה מירושה. השופטת יעל ייטב דחתה את ערעורו, וקבעה כי גרסתו של אבו קיעאן לא הייתה אמינה ולא נתמכה בראיות אובייקטיביות. נקבע כי השומה נערכה בהתאם לממצאי החקירה הפלילית ונמצאה סבירה, וכי לא היה פגם בהחלטה לרשום אותו כעוסק ולהטיל עליו קנס. כמו כן, נקבע באופן תקדימי כי הכספים שנתפסו משקפים את הרווח מעסקו ולא את ההכנסות מהעסק, מה שמגלם מחזור שגובהו פי 6 מסכום הכספים שנתפסו.

בית המשפט דחה את ערעורו של אבו קיעאן, וקבע כי הוא חייב בתשלום מס של כ-750,000 ש"ח. בנוסף, הוטל עליו לשלם שכר טרחה בגובה 70,000 ש"ח. בכך נקבע באופן חד משמעי כי אי ניהול ספרים ואי דיווח על הכנסות גוררים סנקציות כלכליות חמורות.

פטיש שופט
נערך בBing

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן