הקרב על השביתה: בית הדין לעבודה קובע – תסתיים מוקדם מהצפוי

בית הדין לעבודה קובע: השביתה הפוליטית תסתיים עד 14:30 היום

בית הדין לעבודה הכריע היום בתיק השביתה שהוכרזה על ידי ההסתדרות, וקבע כי מדובר בשביתה פוליטית שאין לה בסיס כלכלי מוצק. בהחלטתו, הורה בית הדין לסיים את השביתה עד השעה 14:30.

בהחלטה, בית הדין קבע חד משמעית כי מדובר בשביתה פוליטית, תוך שהוא מתייחס לדברי יו"ר ההסתדרות שהבהיר כי השביתה הוכרזה בשל "אי אפשרות לעמוד מול זעקות ילדינו שנרצחים במנהרות בעזה". טענות מצד ההסתדרות, שהועלו במהלך הדיון על היבטים כלכליים לכאורה, נדחו על ידי בית הדין, שלא השתכנע כי יש קשר בין הרג חטופים לבין היבט כלכלי כלשהו.

עוד טענה ההסתדרות כי מדובר בשביתת מחאה בעלת אופי סולידרי, אך בית הדין הזכיר כי שביתת מחאה, בהתאם לפסיקה, דורשת הודעה מוקדמת, דבר שלא נעשה במקרה זה. בית הדין ציין כי שביתת מחאה אמורה להימשך לזמן קצר וקצוב, ולא כפי שנעשה במקרה הזה בו השביתה הוכרזה ללא הגבלת זמן מראש.

בנוסף, במהלך הדיון, הוסכם על קציבת השביתה ליממה אחת בלבד, ולאחר מכן נקבע כי השביתה תסתיים בשעה 18:00 היום. החלטה זו שונתה מאוחר יותר, כשבית הדין הורה לסיים את השביתה בשעה מוקדמת יותר – עד 14:30.

הכרעת בית הדין מדגישה את החשיבות בשמירה על יחסי עבודה תקינים ובמתן הודעה מוקדמת בכל הנוגע לשביתות, במיוחד כאשר מדובר בשביתות בעלות אופי פוליטי.

בית הדין קובע: זו שביתה פוליטית

11 חודשים מתחילת המלחמה מענק חדש מביטוח לאומי

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן