התופת בגן הילדים: חמש סייעות עדות דוממות לאלימות

כתב אישום נגד חמש סייעות בגן ילדים באילת בגין הפרת חובת דיווח והתעללות

בימ"ש השלום בבאר שבע קיבל לאחרונה כתב אישום חמור שהוגש על ידי פרקליטות המדינה נגד חמש סייעות שעבדו בגן הילדים "אילנה קובר" בעיר אילת. כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רננה לוי מפרקליטות מחוז דרום, מאשים את הסייעות בעבירות של הפרת חובה של אחראי והפרת חובת דיווח, בגין עדות ליותר מ-160 מקרי תקיפה, התעללות בקטינים וחבלה.

על פי כתב האישום, הסייעות הנאשמות הן רותי רפאל, רעות קובר, מרסל גואטה, עדי קבלו ואתי קובר, כלתה של הגננת אילנה קובר. רפאל, קובר וגואטה עבדו בגן במשך מספר שנים והיו נוכחות בו באופן יומיומי. עדי קבלו עבדה בגן כשנה ואתי קובר עבדה לתקופה קצרה.

הגננת ובעלת הגן, אילנה קובר, הורשעה לאחרונה לאחר שהודתה במסגרת הסדר טיעון, בכ-360 מקרים של פגיעה גופנית ונפשית בילדי הגן. על פי הודאתה, אילנה קובר תקפה פיזית 23 ילדים מתוך 26 ילדי הגן, כאשר כל הילדים היו חשופים לאלימות בלתי פוסקת מצידה.

כתב האישום מפרט אירועים קשים בהם אילנה קובר נהגה לצבוט, להכות, לבעוט ולהטיח ילדים אל הרצפה ואל הכיסאות. בנוסף, היא האכילה בכוח וחיתלה בכוח תינוקות ופעוטות. כל האירועים הללו גרמו לילדים לבכות בצורה קשה ונואשת.

על פי כתב האישום, הסייעות היו עדות לכל המקרים הקשים הללו ולא רק שלא מנעו את ההתעללות והחבלה בילדים, אלא גם הפרו את חובתן לדווח על העבירות שביצעה אילנה קובר.

המשפט הצפוי להיפתח בקרוב עשוי להוות תקדים חשוב במאבק באלימות ובהתעללות במסגרות חינוך לגיל הרך, ולחדד את האחריות והחובות של אנשי צוות בגני הילדים כלפי הקטינים שבהשגחתם.

נערך עבור אתר 'המשפטן' באמצעות: OpenAI

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן