זכויות הילד מול מציאות כואבת: ישראל בוועדת האו"ם בז'נבה

המשלחת הישראלית לוועדה לזכויות הילד של האו"ם בז'נבה יוצאת לדרך

המשלחת הישראלית, בהובלת מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד, ושגריר ישראל למוסדות האו"ם בז׳נבה, דניאל מרון, יצאה השבוע לוועדה לזכויות הילד של האו"ם בז'נבה (CRC) על מנת להציג את הדו"ח התקופתי האחרון על יישום האמנה לזכויות הילד בישראל.

המשלחת מורכבת מנציגים ממספר משרדי ממשלה, כולל משרד המשפטים, משרד החוץ, משרד הרווחה והביטחון החברתי, משרד הבריאות, ונציגים מהפרקליטות הצבאית. במרכז הדיונים יעמוד הדו"ח שמסכם את ההתקדמות והפעולות שננקטו על ידי ממשלת ישראל לשיפור והגנה על זכויות הילדים והנוער במדינה.

לאירוע חשוב זה, מתלווה סבין תעסה, תושבת נתיב העשרה, ששכלה את בנה אור, בן ה-17, ואת בעלה גיל ז"ל, שנרצח בעת שהגן על ילדיהם הקטנים במהלך מתקפת החמאס בטבח ה-7 באוקטובר. סבין תשתף את חברי הוועדה בז'נבה בהתמודדות האישית שלה עם האובדן הכבד והטראומה שנגרמה למשפחתה ולרבים אחרים בישראל בעקבות האירועים הקשים.

המשלחת תסקור את הפעולות שביצעו משרדי הממשלה בשנים האחרונות כדי לקדם את זכויות הילדים והנוער בישראל, ותדגיש את האתגרים הייחודיים שעמדו בפני הילדים במהלך מלחמת חרבות ברזל. בנוסף, המשלחת צפויה לקרוא לוועדה ולחברי האו"ם לתמוך במאבק להשבת החטופים שנותרו בידי ארגוני הטרור, ולפעול לסיום סבלם של הילדים והמשפחות המעורבות.

שנת לימודים בחינם במכללה האקדמית בהוראת המנכ"ל – מה התנאים?

ביבס | קרדיט: משרד המשפטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן