חשיפה משפילה: הבעל לשעבר הציג להורים את התמונות האסורות

בית המשפט למשפחה פסק פיצוי לשוטרת שנפגעה מלשון הרע וחדירה לפרטיות על ידי בעלה לשעבר

בית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה קיבל לאחרונה תביעת לשון הרע וחדירה לפרטיות שהגישה שוטרת נגד בעלה לשעבר, אשר פרץ לטלפון הנייד שלה וחשף תמונות אינטימיות שלה בפני הוריה המסורתיים. פסק הדין, שניתן על ידי השופטת מורן ואלך-ניסן, חייב את הבעל לפצות את גרושתו בסכום של 280,000 שקלים.

הפרשה החלה לפני מספר שנים כאשר הבעל עזב את הבית בעקבות משבר ביחסים. כחודש לאחר מכן, בזמן שהגיע לשמור על ילדיהם, פרץ למכשיר הנייד של אשתו באמצעות טאבלט שנמצא בדירה. הבעל מצא במכשיר תמונות וסרטונים אינטימיים שבהם נראית אשתו עם מפקדהּ, והחליט להציג את התמונות לאחיו ולאחר מכן להוריה של האישה.

במהלך המשפט טען הבעל כי התמונות התגלו על הטאבלט האישי שלו, שניתן לו כמתנה על ידי גרושתו, וכי לא פרץ לנייד שלה. לדבריו, הפגישה עם הוריה נועדה לייעוץ לגבי עתיד התא המשפחתי, וההורים התעקשו לצפות בתמונות. לטענתו, הציג בפניהם רק את התמונות ה"קלילות" יותר.

השופטת ואלך-ניסן דחתה את טענותיו וקבעה כי מדובר במקרה של לשון הרע וחדירה לפרטיות. היא הדגישה כי מהראיות עולה שהאם כלל לא רצתה לצפות בתמונות, והאב צפה בהן רק בעקבות לחץ מצד הנתבעים. השופטת קבעה כי פרסום התמונות נעשה מתוך כוונה לפגוע באישה ולחשוף אותה בפני הוריה. "לא ניתן לקבוע כי היה כאן עניין ציבורי בפרסום," ציינה השופטת.

הנזק שנגרם לאישה כתוצאה מהמעשה היה משמעותי, בעיקר ביחסיה עם הוריה. האם העידה בבית המשפט כי בעלה אינו יכול לשאת את התמונות שראה, והאב כמעט ולא מדבר עם בתו מאז האירוע. "להראות לאבא שלי תמונות של הבת שלו ערומה בגיל 30, זה אך ורק מעשה נקמה," אמרה האישה בעדותה.

פסק הדין שולח מסר חד וברור לגבי חומרת הפגיעה בפרטיות ולשון הרע במסגרת סכסוכים משפחתיים, ומבהיר כי גם בתוך המשפחה יש לשמור על כבוד ופרטיות הצדדים.

עכשיו זה רשמי: קו החירום שיעמוד לצד האזרחים הוותיקים ונשים

נערך עבור אתר 'המשפטן'

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן