מעצבי רהיטים או מאחזי עיניים? האחים רובשקין מואשמים בעוקץ אלים

פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד האחים עמית ואוהד רובשקין בגין עבירות מרמה חמורות, תקיפה ואיומים

פרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום חמור נגד האחים עמית רובשקין ואוהד רובשקין, בעלי עסק לממכר רהיטים בשם "השולחן הראשון שלי". האחים נאשמים בביצוע עבירות מרמה בנסיבות מחמירות, תקיפה ואיומים כלפי לקוחותיהם, עבירות לפי חוק הגנת הצרכן ועבירות מס.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד רועי ברק מפרקליטות מיסוי וכלכלה, בין השנים 2016 ל-2020, ניהל עמית רובשקין את העסק בתל אביב תחת שמות שונים, בהם "השולחן הראשון שלי", "MY FIRST TABLE", "HOME TABLE DESIGN", "DESIGN TABLE", ו-"FURNITURE MARKET". במהלך התקופה הצטרף אליו אחיו אוהד רובשקין כשותף בעסק.

האחים, בעזרת עובדי החנות, הציעו לקהל הרחב באמצעות פרסומים ברשתות החברתיות, ובעיקר בפייסבוק, לרכוש רהיטים באיכות גבוהה במחירים נמוכים. הם הציגו מצגי שווא של עסק הפועל כדין, תוך שימוש במסמכים כוזבים שהתחזו לחשבוניות או "הזמנות", והסברים כוזבים למחיר הנמוך. האחים הציגו ללקוחות תמונות שנלקחו מאתרי אינטרנט של ספקים אחרים, ודרשו את התמורה מראש ובמזומן או באמצעות "ביט". בפועל, לא הייתה בכוונתם או ביכולתם לספק את הרהיטים שהוזמנו. כאשר הלקוחות ביקשו לקבל את הרהיטים או את כספם בחזרה, התעלמו האחים מפניותיהם, הבטיחו הבטחות שווא לאספקה במועד מאוחר יותר, סיפקו רהיטים שאינם הרהיטים שהוזמנו או רהיטים משומשים.

היקף התמורה שהתקבלה במרמה עומד על לפחות 250,670 ₪. במקרים רבים, כאשר לקוחות התלוננו וביקשו את כספם בחזרה, נהגו האחים באלימות, קללות ואיומים כלפי הלקוחות.

לפי כתב האישום, האחים ניהלו את העסק באופן בלתי חוקי, מבלי שהודיעו על תחילת העיסוק לרשויות המס, מבלי שניהלו ספרי חשבונות, מבלי לדווח על הכנסותיהם שהגיעו לסכום של לא פחות מ-2.7 מיליון ₪, ומבלי לשלם מיסים כלל. הנסיבות המחמירות של ביצוע העבירות נובעות בין היתר מהשיטתיות, ריבוי המעשים והיקף הכספים שהתקבלו במרמה.

הפרשה נחקרה על ידי מפלג חקירות הונאה תל אביב במשטרת ישראל, בשיתוף עם פקיד שומה חקירות תל אביב וחקירות מע"מ ומכס באר שבע מרשות המיסים.

הפרקליטות מבקשת להדגיש את חומרת העבירות ולהביא את האחים רובשקין לדין על מעשיהם, תוך שמירה על ההגנה על הציבור והצרכנים.

נערך עבור אתר 'המשפטן' באמצעות: OpenAI

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן