לוין מציע: כל שופטי העליון לנשיאות – תרגיל פוליטי או מהלך יצירתי?

לוין מציע לנשיאות העליון את כל שופטי בית המשפט: ניסיון לעכב את תהליך הבחירה?

אמש, ב-22 בספטמבר 2024, שר המשפטים יריב לוין הפתיע במהלך דרמטי ותקדימי כשהציע את כל שופטי בית המשפט העליון כמועמדים לתפקיד נשיא בית המשפט העליון. ההצעה באה בעקבות דרישת בג"ץ שפרסם צו המחייב את לוין להציג את רשימת המועמדים לתפקיד הנשיא.

במכתב שנשלח לחברי הוועדה לבחירת שופטים, לוין התייחס למלחמה המתמשכת ולצורך באחדות, והביע ביקורת חריפה כלפי המערכת המשפטית. לטענתו, המערכת "כופה את מינוי נשיא בית המשפט העליון" בניגוד לרוח הציבור והמצב הביטחוני, וההחלטה לעסוק בנושא זה בימים אלה פוגעת באמון הציבור. לוין הוסיף כי ההליך הנוכחי נגוע בניגוד עניינים חמור, ואינו לגיטימי.

התחכמות או דחייה מכוונת?

המהלך של לוין עורר תגובות נזעמות בקרב פרשנים משפטיים וחברי כנסת מהאופוזיציה, שטענו כי מדובר בהתחכמות שמטרתה לעכב את הליך הבחירה לתפקיד נשיא בית המשפט העליון. פרשנים הסבירו כי לוין, שחויב לפרסם את רשימת המועמדים, בחר להגיש את רשימת כל השופטים כמועמדים – מהלך שמאפשר לו למשוך זמן וליצור עימות נוסף עם המערכת המשפטית.

"זהו ניסיון נוסף להעלות טענות נגד המועמדים ולהשחיר את הליך הבחירה," אמר אחד מבכירי האופוזיציה, "במקום להתמודד עם הצורך הדחוף באיוש התפקיד, אנו עדים לניסיון פוליטי מובהק שמבקש לערער על תפקידה של מערכת המשפט."

המלחמה המשפטית נמשכת

בג"ץ, שכבר נאלץ להתערב במינוי שופטים, יידרש שוב להתמודד עם המהלך הייחודי של לוין. הציבור, שבימים אלו עוקב בדריכות אחר התנהלות הממשלה ומערכת המשפט, עשוי לראות במהלך של לוין כמחזק את המתחים הפוליטיים והמשפטיים במדינה, במיוחד בתקופה של קונפליקט פנימי וחיצוני.

עם זאת, ברור כי השאלות סביב המינויים למערכת המשפט לא ייפתרו בקלות, והמערכה המשפטית בין לוין לבג"ץ צפויה להימשך, כשהרוחות נמשכות והקונפליקט רק הולך ומעמיק.

מענק מיידי של 9600 ש"ח לכל מורה ותוספת לשכר – כל הפרטים

המכתב המלא
לוין מציע לנשיאות העליון את כל שופטי בית המשפט

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן