מתכון לטרגדיה: כתב אישום נגד בעל מסעדה בעקבות מוות מאלרגיה לחלב

בעל המסעדה נאשם ברשלנות לאחר שהוגשה גלידה חלבית ללקוחה עם אלרגיה מסכנת חיים

ניר רחמים נאשם בגרימת מוות ברשלנות לאחר שאפשר הגשת גלידה חלבית ללקוחה אלרגית

פרקליטות המדינה הגישה אתמול לבית משפט השלום בקרית שמונה כתב אישום חמור נגד ניר רחמים, בעלים של מסעדה בראש פינה, אשר נאשם בגרימת מוות ברשלנות של אושר דרעי ז"ל. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד ריאן סאלח ועו"ד טל מושקוביץ-מעוז מפרקליטות מחוז צפון (פלילי).

באפריל 2021, אושר דרעי וחברתה הגיעו לאכול במסעדה הבשרית הכשרה שבבעלות רחמים בראש פינה. אושר, שהייתה אלרגית בצורה מסכנת חיים לחלב ולמוצריו, הקפידה להזמין מנות בשריות בלבד. לאחר הסעודה, הזמינו השתיים קינוח.

 הרשלנות הקריטית

בשלב זה התברר לרחמים שהגלידה הפרווה אשר מוגשת כחלק מהקינוח נגמרה. הוא שלח את אחד מעובדיו, קטין שהחל לעבוד במסעדה רק ימים ספורים קודם לכן, לרכוש גלידה פרווה בסופרמרקט הסמוך. העובד רכש בטעות גלידה חלבית והניח אותה במקרר המסעדה. רחמים לא בדק את סוג הגלידה שנקנתה ולא ווידא שהיא אכן גלידת פרווה.

באותו ערב, הטבח במסעדה השתמש בגלידה שנקנתה והוסיף אותה לקינוח שהוגש לאושר. עם טעימתה הראשונה מהקינוח, חשה אושר מיד בהתקף אלרגי חריף ופינתה עצמה במהרה לבית הרפואה "זיו" בצפת. שם טופלה אושר על ידי רופא המיון, אך הטיפול היה מוטעה. זמן קצר לאחר מכן, התמוטטה אושר ונפטרה כתוצאה מתגובה אלרגית חריפה.

כתב האישום שהוגש נגד רחמים כולל עבירה של גרימת מוות ברשלנות. בפרקליטות המדינה מציינים כי המקרה המצער ממחיש את חשיבותו של פיקוח קפדני ושמירה על נהלי בטיחות קפדניים במיוחד בכל הנוגע לניהול מסעדות ולצרכנים עם אלרגיות מסכנות חיים.

קרדיט: OpenAI

כיף! כסף לא נופל מהשמיים: מענקי דמי האבטלה הגבוהים לתושבי הדרום והצפון

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן