מהפכה נפשית: הכנסת מאשרת את יום בריאות הנפש הישראלי

חוק חדש: יום בריאות הנפש הישראלי אושר לקריאה שנייה ושלישית

ח״כ מיכל וולדיגר: "לדבר על התמודדות נפשית זה צו השעה"

ועדת החינוך של הכנסת אישרה ביום ראשון את הצעת החוק של ח״כ מיכל וולדיגר לציון יום בריאות הנפש הישראלי ב-10 באוקטובר. החוק צפוי לעלות להצבעה במליאת הכנסת עוד השבוע, והוא עשוי להיכנס לספר החוקים הישראלי עוד לפני היציאה לפגרה.

חוק יום בריאות הנפש, הקובע יום ציון שנתי ב-10 באוקטובר, במקביל ליום בריאות הנפש העולמי, נועד לקדם ולהנגיש את הידע בתחום בריאות הנפש ולהגביר את המודעות לשירותי התמיכה והסיוע הזמינים. מטרת החוק היא להפחית את הסטיגמות החברתיות השליליות, להכיר בזכות של כל אדם לבריאות נפשית ולשפר את איכות חייו והשתתפותו השוויונית בכל תחומי החיים.

ח״כ מיכל וולדיגר, יו״ר השדולות למען בריאות הנפש וחיזוק החוסן בישראל ויוזמת החוק, בירכה על אישורו בוועדה: "העלאת המודעות לנושא חשובה וקריטית, היא תסייע בפיתוח החוסן ההכרחי כל כך, בוודאי בשל אירועי השבעה באוקטובר ומלחמת 'חרבות ברזל'. מודעות וידע יכולים להציל חיי אדם, למנוע אובדנות, לעורר רגישות למצבי קצה ובעיקר לחזק את הבריאות הנפשית והחוסן הרגשי של כולם. החוק יעלה להצבעה במליאה כבר בימים הקרובים, והעברתו תקדם את העלאת המודעות לבריאות הנפש, להתמודדות ולטיפול."

אסתר קרמר, נציגת קואליציית הארגונים הדתיים למען בריאות הנפש, הוסיפה: "מתמודדי הנפש הם אנשים כמו כולם וטוב שהיום הזה יעלה למודעות של החברה כולה את ההתמודדות הנפשית שלהם ויסייע למגר את הסטיגמות."

הצעת החוק קיבלה את תמיכת משרדי הממשלה השונים ועמותות בריאות הנפש, אשר בירכו על קביעת יום מיוחד לבריאות הנפש בגופים ובמערכות הממשלתיות השונות. החוק צפוי להביא לשינוי משמעותי בתפיסת הציבור את המתמודדים עם בעיות נפשיות ולהגביר את המודעות לנושא החשוב הזה.

קרדיט: OpenAI

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן