מעצר הבית ללוחמים: הפרקליטות דורשת עוד זמן, חוננו נלחמים לשחרור מיידי

חוננו: הפרקליטות הצבאית דורשת להאריך את מעצר הבית ללוחמים בפרשת שדה תימן, עורכי הדין מתנגדים בתוקף

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט הצבאי בעניינם של חמישה לוחמים המעורבים בפרשת שדה תימן, דרשה הפרקליטות הצבאית להאריך את מעצר הבית של הלוחמים בשבועיים נוספים. זאת, למרות שהחקירה באירוע כבר הסתיימה.

הפרשה שהחלה לפני מספר שבועות עוררה סערה ציבורית, ובמהלכה נעצרו חמישה לוחמים והושמו במעצר בית. הפרקליטות הצבאית טענה כי יש להמשיך את מעצר הבית כדי לאפשר חקירה נוספת ואיסוף ראיות נוספות, אך בדיון האחרון נחשף כי החקירה כבר הסתיימה ואין כוונה לבצע פעולות חקירה נוספות.

עורכי הדין עדי קידר, נתי רום ומשה פולסקי מארגון חוננו, המייצגים חלק מהלוחמים, הביעו התנגדות נחרצת להמשך מעצר הבית וטענו כי ההליך הפך לכלי פוליטי ולא משפטי. עו"ד קידר מסר: "מעצר הבית הוא ללא תכלית ונועד לשרת הד תקשורתי ולחפות על הבעיות של הפרקליטות הצבאית המנסה כל דרך להשאיר בחיים את התיק. אנחנו מקווים כי בית המשפט יבטל את מעצר הבית או יקל באופן משמעותי את תנאיו ויאפשר למרשינו לחזור לחיק משפחותיהם, לפרנס אותם בכבוד ולחגוג עימם את החגים".

עו"ד נתי רום הוסיף: "לצערנו התביעה ביקשה להאריך את מעצר הבית של הלוחמים, דבר המקשה עליהם מאוד את חייהם ופרנסתם, מדובר בלוחמים בעלי משפחות. הדבר הזה בלתי נתפס במיוחד לאור העובדה כי החקירה הסתיימה ולא ברור האם ומתי יוגש כתב האישום. ברור לכל כי מרשיי אינם מסוכנים לאיש ועצוב מאוד שיש מי שמנסה להמשיך את מעצרם".

הדיון בעניינם של הלוחמים עדיין בעיצומו, ובית המשפט הצבאי צפוי להכריע בקרוב האם להיעתר לבקשת הפרקליטות או לשחרר את הלוחמים ממעצר הבית. נמשיך לעקוב ולעדכן בהתפתחויות.

חייל עם סוד אפל: המבצע שהוביל לחשיפת מצבור נשק גנוב בלב הארץ

אירועי שדה תימן אמש

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן