נחשו מי קוראים כעת לפתוח בחקירה פלילית נגד מנדלבליט: מה דעתכם?

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט. צילום: דוד וויל, לע"מ

התנועה לאיכות השלטון: "חשיפת חדשות 12 מאשרת את החששות שהעלינו בזמן אמת – יש לפתוח בחקירה פלילית נגד כל המעורבים בפרשה"

אחרי גיבוי של שנים שניתן ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, בכל הנושא של חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הערב הקולות כבר התחלפו ונראה שמנדלבליט יעשה חושבים על ההחלטות שקיבל בעבר והשיחות שהיו לו עם יו"ר לשכת עו"ד לשעבר אפי נווה.

מנדלבליט נהנה מגיבוי מוחלט של השמאל הישראלי שרצה להפיל את ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר ולמרות שרבים הזהירו ואמרו שברגע שיסיימו להשתמש בו יחליטו לתקוף אותו, מנדלבליט לא הקשיב לאזהרות והמשיך להנות מהגיבוי שקיבל מאלו שהתחזו לחבריו הקרובים.

ההדלפות שפורסמו הערב הביאו ביקורות רבות על אופן קבלת ההחלטות בעולם המשפט בישראל, עם הבנה שרפורמה משפטית היא דבר שהוא מחוייב המציאות לאור התמיהות הרבות העולות בנוגע להתנהלות מערכת המשפט ובין אלו שהתייחסו להקלטות יש גם את התנועה לאיכות השלטון.

התנועה לאיכות השלטון: " לפתוח חקירה פלילית נגד מנדלבליט וכל המעורבים בפרשה"

התנועה לאיכות השלטון מגיבה הערב לחשיפות של עמית סגל אודות השיחות בין אביחי מנדלבליט לאפי נוה סביב מינויו של הראשון לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה ומוסרת: "החשיפות המטרידות מאששות את החששות הכבדים שהעלינו כבר בזמן אמת. עוד בשנת 2015 התרענו על קיומן של פגישות אסורות ופעילות חשאית סביב מינויו של מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, ואף עתרנו לבג"ץ בנושא. למרבה הצער, טענותינו נדחו אז על הסף."

"ההקלטות שנחשפו מעלות תמונה קשה של מניפולציות, ניגודי עניינים, והתערבות פסולה בהליכי מינוי לתפקיד הרגיש ביותר במערכת אכיפת החוק. התנהלות זו מהווה פגיעה חמורה בטוהר המידות, בשלטון החוק ובאמון הציבור."

לאור חומרת הממצאים, התנועה לאיכות השלטון קוראת לפתיחה מיידית בחקירה פלילית מקיפה של כל המעורבים בפרשה . "יש לחקור לעומק את כל ההיבטים של הליך המינוי, כולל מעורבותם של גורמים נוספים במערכת המשפט ובמערכת הפוליטית. אנו נמשיך לעקוב מקרוב אחר התפתחויות בפרשה ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו להבטחת טוהר המידות וחיזוק שלטון החוק בישראל.""

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט. צילום: דוד וויל, לע"מ
חקירה פלילית? היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט. צילום: דוד וויל, לע"מ

בנוסף הרשתות החברתיות מלאות בתגובות נגד מנדלבליט עם טענות על תפקודו בעיקר בנושא הפגיעה בראש הממשלה נתניהו והאחריות שהיתה למנדלבליט לשמור על טוהר המידות כשכיהן בתפקיד לאור ההקלטות שנחשפו הערב.

כמו כן, יש גם קריאות מצד מספר גורמים לראש הממשלה נתניהו להביא לפיטורי היועצת המשפטית לממשלה הנוכחית, גלי בהרב מיארה ולמנות אדם אחר לתפקיד במקומה תוך שמנסים להציג אותה תחת חזות פוליטית ולא מקצועית.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה בכניסה לישיבת הממשלה בשדרות. צילום: אודי דוד בן דוד
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה בכניסה לישיבת הממשלה בשדרות. צילום: אודי דוד בן דוד

יש לכם ילד שעונה לתנאים? מענק להורים בין 3479 – 8318 ש"ח בחודש – כיף 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן