מהנפילה בחשיכה לפיצוי ענק: הסיפור מאחורי התביעה המפתיעה

בבת ים: קשיש שנפל ביציאה מבית הכנסת יפוצה במאות אלפי שקלים מידי ועדי הבתים שבשטחם נפל

וועדי בתים, הגם שהם ממלאים את תפקידם בהתנדבות, נושאים באחריות מלאה על המתרחש בשטח הבית המשותף, ממש כפי שרשות מקומית אחראית על שטחים ציבוריים שבתחומה. דוגמה מובהקת לכך היא פסק דין שניתן לאחרונה בבית משפט השלום ברמלה, בתביעה שהוגשה על ידי עו"ד שירן כהן בשמו של קשיש בן 75 תושב בת ים.

על פי התביעה, הקשיש עשה את דרכו לביתו מתפילת ערבית בבית הכנסת לפני כשנתיים. בדרכו חזרה, כשהוא הולך בחשיכה בשביל בין הבניינים אשר משמש גם כחניית רכבים, נתקלה כף רגלו באבן שפה שבורה, הוא איבד את שיווי משקלו, מעד ונחבט בעוצמה בקרקע. הנפילה גרמה לפציעות חמורות בזרועו ובפניו.

עו"ד כהן מציינת כי במקום בו אירעה התאונה לא הייתה כלל תאורה, ולא הוצב בו שלט המתריע על סכנה. הקשיש, שנחבל בצורה קשה, זעק לעזרה, ונמצא על ידי עוברי אורח שסייעו לו לקום. אמבולנס שהוזעק למקום פינה אותו לבית החולים 'וולפסון', שם אובחן כסובל משברים באף, בחוליית הצוואר ובכף ידו השמאלית. בעקבות האבחון, אושפז במחלקה האורתופדית למשך שישה ימים.

במהלך האשפוז עבר הקשיש ניתוח בהרדמה מלאה לקיבוע חוליית הצוואר והשבר בכף היד באמצעות פלטה וברגים. לאחר ששת ימי האשפוז, שוחרר לביתו עם הוראות לשימוש בצווארון מקבע, ביצוע פיזיותרפיה ביתית וריפוי בעיסוק. למרות זאת, הוא שוחרר במצב של מוגבלות חמורה שאילצה אותו להיעזר במטפלת סיעודית.

לדברי עו"ד כהן, הקשיש היה אדם בריא ונמרץ טרם התאונה, ואף עבד כמומחה מקצועי מבוקש. בעקבות התאונה נפגע כושרו התפקודי, מה שפגע באופן ישיר בהכנסתו.

במסגרת התביעה, צורפה חוות דעת רפואית בתחום האורתופדיה, שקבעה לתובע נכות משוקללת לצמיתות בשיעור של 59%. גם מומחה מטעם בית המשפט שהוזמן על ידי חברות הביטוח קבע לקשיש נכות גבוהה במיוחד של מעל 30%.

עו"ד כהן טענה כי נציגויות הבתים, שבשטחם נפל הקשיש, היו מחויבות לתחזוקה תקינה של השטח, כולל הסרת מכשולים ומפגעים. בשל המחדל בתחזוקה, הוגשה תביעה נזיקית נגד ועדי הבתים. לאחר הגשת התביעה, הגיעו הצדדים לפשרה, המבוססת על הצעת בית המשפט, לפיה נציגויות הבתים יפצו את התובע בסכום של 128 אלף שקלים, שיועבר באמצעות חברות הביטוח שלהן.

סכום זה מתווסף לפיצויים שקיבל הקשיש מהמוסד לביטוח לאומי, מה שמסייע לו להתמודד עם הפגיעות שנגרמו לו כתוצאה מהנפילה.

עו"ד שירן כהן. צילום: מוניקה פיץ

אופנוע שנות ה-20 עם טכנולוגיה מישראל – ה-Maeving RMS1 שובר חוקים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן