עו"ד או נוכל? נעצר בחשד להונאת לקוחות וזיוף במאות אלפי שקלים

עו"ד מנתניה נעצר בחשד להונאת לקוחות במאות אלפי שקלים וזיוף מסמכים

במסגרת חקירה סמויה שניהלה יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת במחוז מרכז, נעצר עורך דין מנתניה בחשד להונאת לקוחות בסכום של יותר מ-350,000 ש"ח. על פי החשד, עוה"ד גבה כספים מלקוחותיו עבור שירותים משפטיים שלא סופקו, וזייף מסמכים במטרה להטעות את הלקוחות וליצור מצג שווא לפיו בעיותיהם המשפטיות נפתרו.

חקירת המשטרה החלה בעקבות תלונות שהצטברו נגד עורך הדין, בטענה כי גבה שכר טרחה גבוה אך לא סיפק את השירותים שהתחייב להם. מהחקירה עולה כי לאחר שקיבל את הכספים, עורך הדין הציג ללקוחותיו מסמכים שנחזו להיות אישורים לפתרון בעיותיהם המשפטיות, אך בפועל התברר כי המסמכים היו מזויפים, וכללו חתימות של עו"ד אחר שהיו גם הן מזויפות.

במהלך החקירה עלה חשד נוסף כי עורך הדין ניצל את הכספים שהועברו לחשבונו הפרטי לשם מתן הלוואות בריבית לאנשים אחרים. בכך, לכאורה, הפך את הכספים שקיבל מהלקוחות למקור רווח אישי.

הבוקר, עם המעבר לשלב הגלוי של החקירה, עצרו בלשי המשטרה את עורך הדין החשוד והביאו אותו לחקירה במשרדי יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת של מחוז מרכז.

לאחר חקירתו, המשטרה צפויה לבחון את האפשרות להארכת מעצרו של עורך הדין בבית המשפט בהתאם להתפתחויות בחקירה. במקביל, לקוחותיו של עוה"ד מתבקשים לפנות למשטרה אם יש בידיהם מידע נוסף שיכול לסייע בחקירה.

החשדות המיוחסים לעורך הדין כוללים עבירות חמורות של הונאה, זיוף מסמכים וניצול כספים שלא כדין. במידה ויימצא אשם, עורך הדין עשוי לעמוד בפני עונשים כבדים הכוללים מאסר ממושך, שלילת רישיון עריכת דין, ותביעות אזרחיות מצד לקוחותיו שנפגעו. החוק בישראל מתייחס בחומרה לעבירות מסוג זה, במיוחד כאשר הן נעשות בידי אנשי מקצוע המופקדים על שמירת אמון הציבור.

אלפי דירות בהנחה – ההגרלה שתשנה את עתידכם מתחילה עכשיו

נערך עבור אתר 'המשפטן'

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן