נפגעתם כלכלית במלחמת חרבות ברזל? כך תערערו ותזכו לפיצוי מהמדינה

ערעור על דחיית בקשות פיצוי ממלחמת חרבות ברזל: כך תגישו ערר לבית הדין לעררים במשרד המשפטים

בעלי עסקים שנפגעו כלכלית כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל, ומצאו את עצמם מול דחיית בקשתם לפיצוי מרשות המסים, יכולים להגיש ערעור לבית הדין לעררים במשרד המשפטים. בית הדין, אשר הוקם לראשונה בתקופת הקורונה לצורך ערעור על החלטות רשות המסים בנוגע למענקי סיוע, פתח מסלול חדש בעקבות המלחמה לדון גם בפניות עסקים שנפגעו כלכלית.

מהו בית הדין לעררים וכיצד הוא פועל?

בית הדין לעררים של משרד המשפטים נועד לשמש ערכאת ערעור על החלטות רשות המסים בעניינים של מענקים ופיצויים הנוגעים לנזקי הקורונה ומלחמת חרבות ברזל. בית הדין מאפשר לבעלי עסקים בינוניים וקטנים לערער על החלטות של רשות המסים אשר סירבה לבקשותיהם לקבלת פיצויים בגין נזקים עקיפים שנגרמו כתוצאה מהמלחמה.

המסלול הדיגיטלי של בית הדין נבנה במיוחד כדי להקל על בעלי עסקים, ולאפשר הליך מהיר, יעיל וזול. בעלי עסקים יכולים להגיש את הערר באופן מקוון, להשתתף בדיונים וירטואליים, ובמקרים מסוימים, אף לקבל החלטות מבלי להידרש להגיע לדיון כלל. יתרה מכך, אין הכרח להיות מיוצג בהליך – בעלי עסקים יכולים לנהל את התיק בעצמם באופן עצמאי.

תחומי הפיצויים בהם ניתן להגיש ערר:

בית הדין דן במגוון תיקים הנוגעים להחלטות רשות המסים בתחומים הבאים:

  • פיצויים עקיפים שנגרמו כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל במסגרת מסלול הוצאות מזכות.
  • מענקי הוצאות קבועות לעסקים שנפגעו בתקופת מגפת הקורונה.
  • מענקי סיוע לעסקים שנפגעו בתקופת האומיקרון.

על פי החלטת בית הדין, ניתן לאשר את החלטת רשות המסים, לבטלה, או להחליף אותה בהחלטה אחרת בהתאם לנסיבות המקרה.

נתונים מפעילות בית הדין לעררים: עד כה הוגשו 4,458 עררים, בעיקר בנושאי מענקי סיוע מתקופת הקורונה. בשנת 2023, ב-72% מהמקרים התקבלו סעד לטובת העוררים. הליך הטיפול בערר נמשך בממוצע כ-96 ימים, וכל הדיונים מתקיימים באופן מקוון. בנוסף, 25% מהעוררים בחרו שלא להיות מיוצגים במהלך ההליך המשפטי.

עו"ד תמר שטיינר, ראשת בית הדין לענייני קורונה וחרבות ברזל: "ישנה חשיבות עליונה במתן סעד מקצועי, מהיר ויעיל למען בעלי העסקים בישראל על מנת שיוכלו למצות את זכויותיהם לפיצויים, במיוחד בימים קשים אלו. מיצוי הזכויות על ידי בעלי העסקים תתרום בהכרח לשיקום המשק ולהגברת מנופי הצמיחה בטווח הרחוק -וזאת לטובת כלל אזרחי מדינת ישראל. אנו קוראים לציבור בעלי העסקים לבדוק את הסכומים אשר משולמים להם ולוודא כי הם אכן מצליחים למצות את זכויותיהם מול רשות המסים. פעלנו רבות על מנת שציבור העוסקים יוכל להגיש ערר בעצמם ללא הכרח בייצוג לאורך ניהול ההליך, ונמשיך לפעול להנגשה של עולם המשפט לטובת בעלי העסקים".

איך מגישים ערר?

הגשת הערר מתבצעת בצורה מקוונת באתר ועדת הערר של משרד המשפטים. מדובר בהליך פשוט יחסית, המאפשר גם לאלו שאינם מיוצגים להגיש ערר בעצמם. בעלי עסקים המעוניינים בכך יכולים להגיש את הערר באמצעות רו"ח, יועץ מס או עורך דין.

אם אתם בעלי עסק שנפגע כלכלית במלחמת חרבות ברזל ובקשתכם לפיצוי נדחתה, שווה לבדוק את זכאותכם להגיש ערר לבית הדין לעררים במשרד המשפטים. זהו צעד חשוב במיצוי זכויותיכם לשיקום כלכלי והתגברות על האתגרים שהביאה עימה התקופה הקשה הזו.

לפרטים נוספים והגשת ערר: אתר ועדת הערר במשרד המשפטים.

נפגעתם ביולי-אוגוסט? כך תגישו תביעה עד 5 מיליון ש"ח

נערך עבור אתר המשפטן

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן