פרשת טלגראס: מאחורי הקלעים של ארגון הסמים הדיגיטלי הגדול בישראל

עוד 15 נאשמים הורשעו בפרשת טלגראס: הארגון שפעל תחת ניהולו של עמוס דב סילבר

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע לאחר הליך גישור 15 נאשמים נוספים בפרשת טלגראס, בפרשות תיווך לסחר בסמים, עסקה אחרת בסם, ושיבוש מהלכי משפט. חלק מהנאשמים הורשעו בעבירות במסגרת ארגון פשיעה.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ארגון טלגראס פעל בניהולו של עמוס דב סילבר ואחרים, שכבר הורשעו בעבר. יתר הנאשמים שימשו בתפקידים שונים בארגון וקיבלו משכורות בהתאם לתפקידם. הכרעת הדין מגלה כי במסגרת הארגון פעלו למעלה מ-3,500 סוחרי סמים ששיווקו ומכרו סמים לציבור הרחב, ושילמו לטלגראס עבור פעילותם, תוך הסתרת זהותם האמיתית של סוחרי הסמים ואנשי טלגראס.

הארגון הצליח לייצר הכנסות של מאות אלפי שקלים בכל חודש, אשר התחלקו בין אנשי הארגון בהתאם למעמדם. עד כה הורשעו 26 מעורבים בפרשה, כאשר משפטו של אחד הנאשמים עדיין נמשך.

טלגראס הוקם והובל על ידי עמוס דב סילבר ואחרים, והפך לאחד מארגוני הסחר בסמים הגדולים והמשמעותיים בישראל. הארגון פעל בעיקר דרך פלטפורמת טלגרם, שאפשרה לסוחרים לפעול בזהות מוסתרת ולשמור על פרטיותם. המודל הכלכלי של טלגראס התבסס על גביית עמלות מהסוחרים, אשר השתמשו בפלטפורמה כדי למכור את מרכולתם לציבור הרחב.

הכנסות הארגון הגיעו למאות אלפי שקלים בחודש, והתחלקו בין אנשי הארגון בהתאם לתפקידם ומעמדם. המודל הזה אפשר לארגון להתרחב במהירות ולשלוט בשוק הסמים בישראל.

הנאשמים בפרשה הורשעו בעבירות של תיווך לסחר בסמים, עסקה אחרת בסם, ושיבוש מהלכי משפט. חלקם אף הורשעו במסגרת ארגון פשיעה, מה שמגביר את חומרת העבירות ואת העונשים הצפויים להם. עם הפרשה עולה השאלה כיצד תתמודד המדינה עם אתגרי הפשיעה בעידן הדיגיטלי.

קרדיט: משרד המשפטים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן