צו חירום חדש: איך ישמרו על המשק בזמן הסערה הביטחונית?

בעקבות המצב המיוחד בעורף

שר העבודה יואב בן צור חתם על צו להחלת פרק ד' לחוק שירות עבודה בשע"ח בשטחים נוספים במדינה

בעקבות המצב הביטחוני וההכרזה על מצב מיוחד בעורף בכל רחבי המדינה, שר העבודה יואב בן צור חתם היום (ג') על צו מיוחד המרחיב את תחולתו של פרק ד' לחוק שירות עבודה בשעת חירום (שע"ח) לשטחים נוספים במדינה. הצו החדש מהווה תיקון לצו הקודם, וכעת חל על כלל המדינה.

המשמעות המרכזית של הצו היא האפשרות להורות לעובדים במפעלים המוגדרים כמספקי שירותים חיוניים להתייצב לעבודה גם בזמן מצב חירום. מפעלים אלו כוללים שירותים קריטיים כגון תשתיות מים, חשמל, דלק וגז, מוסדות רפואיים דחופים כמו בתי חולים, בתי חולים גריאטריים, מכוני דיאליזה, מוסדות סיעודיים ושירותים תומכים נוספים. כמו כן, נכללים גם קופות חולים ושירותים רפואיים בקהילה, אספקת מזון, מוסדות רווחה, תחבורה ציבורית, נמלים, רשויות מקומיות, משרדי ממשלה ומפעלים התומכים בפעילות הצבא.

במסגרת הצו, במידה ויתעורר קושי בהתייצבות עובדים במפעלים אלו, תינתן אפשרות למשרדי ממשלה לפנות לרשות כוח האדם בשעת חירום כדי לשקול את הצורך בהוצאת צו לגיוס עובדים. מטרת הצו היא לשמור על רציפות תפקודית במשק גם במצבי חירום, תוך שמירה על הוראות התגוננות וביטחון העובדים.

בהתאם לכך, ישנה חשיבות רבה להגעת העובדים למפעלים החיוניים על מנת להבטיח את המשך אספקת השירותים החיוניים לתושבים, זאת בכפוף להנחיות והוראות הבטיחות הנדרשות.

הצו החדש משקף את חשיבותם של מפעלים אלה בשמירה על תפקוד המדינה בזמן חירום, ותורם להבטחת המוכנות והתגובה של המשק לצרכים הדחופים הנובעים מהמצב הביטחוני.

16,000 דירות חדשות בדרך: המהפכה הבאה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן