מזעזע: תושב בת ים הואשם בהונאת קשישים שיטתית בגובה 700,000 ש"ח

כתב אישום חמור: תושב בת ים נאשם בהונאת קשישים יוצאי חבר העמים

פרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד אלכסיי שצ'בלסקי (49), תושב בת ים, בגין הונאת קשישים במסגרת רשת מאורגנת ושיטתית. סכום ההונאה הכולל עולה על 700 אלף שקלים.

בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אריאל גטניו מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), מיוחסים לנאשם ריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה, עושק והתחזות כאדם אחר. הנאשם פעל יחד עם חברי כנופיה נוספים במסגרת תכנית מרמה שיטתית ומאורגנת שמטרתה הייתה להונות קשישים יוצאי חבר העמים ולגנוב מהם סכומי כסף גבוהים.

שיטת ההונאה

על פי כתב האישום, הנאשם ושותפיו פעלו בצורה סדורה ומתוכננת, תוך ניצול חולשתם של הקורבנות, קשישים שאינם דוברי השפה העברית. הנאשם ושותפיו התקשרו לקשישים והתחזו לסוכני אינטרנט, במטרה לשפר את האינטרנט בביתם. במהלך השיחה, התבקשו הקורבנות להוריד תוכנת ANYDESK למכשירם האישי, מה שאיפשר לחברי הכנופיה השתלטות מרחוק על המכשיר וקבלת גישה מלאה לפרטיהם האישיים, כולל חשבונות הבנק שלהם.

 ניצול מידע אישי וגניבת כספים

מסגרת המרמה, השתמשו חברי הכנופיה במידע האישי של הקורבנות לביצוע פעולות שונות בחשבונות הבנק שלהם, כולל חשיפת הקוד הסודי, ביצוע העברות כספיות, פדיית פיקדונות והגדלת מגבלת משיכה יומית. כל זאת מבלי שהקשישים היו מודעים לכך.

 התחזות לשוטרים ואיסוף כרטיסי אשראי

כדי להעמיק את המרמה, יצר אחד מבני הכנופיה קשר נוסף עם הקורבנות, התחזה לשוטר או לעובד ביטחון של הבנק, וטען שהקורבנות נפלו קורבן לתרמית ברשת. במהלך שיחה זו, הוצגו בפני הקורבנות "אסמכתאות" כוזבות, כולל תעודת שוטר מזויפת ותמונות וואטסאפ במדי שוטר. לאחר שרכשו את אמונם של הקורבנות, הורו להם להעביר את כרטיסי האשראי שלהם כדי "למנוע גניבה נוספת".

בחלק מהמקרים, התבקשו הקורבנות להעביר לנאשם סכומי כסף גדולים בתואנות שונות, כמו "שטרות מזויפים" או מניפולציות בחשבון הבנק שלהם.

בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות כי "הנאשם ניצל קשישים בזקנתם, עשה בהם מעשי מרמה והמיט עליהם חרפה ומצוקה כלכלית קשה, עד כדי השפלה ועושק". עוד צוין כי "מי שהתאכזר לקשישים, עשק את כספם ופגע באמון הבסיסי שבין אדם לאדם, אינו ראוי לזכות באמון של בית המשפט".

פרקליטות המדינה מבקשת לעצור את אלכסיי שצ'בלסקי עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, עקב החומרה הרבה של המעשים והפגיעה החמורה בקורבנות ההונאה.

קרדיט: OpenAI

כל זה קורה כשברחבי המדינה ממשיכים לנסות ולסייע באמצעות ארגונים אזרחיים לכאלו שנזקקים לסיוע, גם כלכלי כפי שניתן לראות עם התנאים השונים ברשות המסים של מענק פיצוי לבעלי עסקים או הטבות שונות מהמוסד לביטוח לאומי גם עבור קשישים בתקווה שלא יפלו במלכודת שטומנים להם גורמי ההונאה השונים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן