חוק וסדר? שוטרי מג"ב מואשמים בתקיפה של אזרח במהלך סיור שגרתי

כתב אישום חמור נגד שני שוטרי מג"ב בגין תקיפת אזרח במהלך סיור שגרתי

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום חמור נגד שני שוטרי מג"ב, המייחס לנאשמים עבירה של תקיפה הגורמת חבלה בצוותא חדא.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד דניאל שחף מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), הנאשמים, ששירתו כשוטרי מג"ב בפלוגת לשם, גדוד חומה, הבחינו במהלך סיור שגרתי בירושלים בחבורת צעירים מגדפים וצועקים בתוך רכב וביקשו מהם להזדהות. המתלונן, נ., יליד 2004, שסירב להזדהות, עוכב לבדיקת זהותו לאחר שנמצא עליו גז פלפל.

על פי כתב האישום, הנאשמים הובילו את המתלונן לחניון סמוך, שם הכו אותו באגרופים ובאמצעות חפץ שטיבו אינו ידוע. לאחר מכן, הוציאו הנאשמים את המתלונן מהניידת בחוזקה, גררו אותו על הרצפה והותירו אותו בחניון. המתלונן, שנפצע כתוצאה מהתקיפה, עשה את דרכו חזרה לתחנת דלק סמוכה, שם איבד את הכרתו והובהל לבית הרפואה "הדסה הר הצופים".

בכתב האישום נטען כי כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים נגרמו למתלונן המטומות תת-עוריות במצח ובאזור אקספיטאלי. הנאשמים מואשמים בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה לפי סעיף 380 ו-382(א) לחוק העונשין התשל"ז-1977.

עו"ד שחף מהמחלקה לחקירות שוטרים מסר כי "המעשים המתוארים בכתב האישום מצביעים על שימוש בלתי מידתי בכוח מצד הנאשמים, המהווים הפרה חמורה של החוק והנורמות ההתנהגותיות המצופות משוטרי משמר הגבול".

הנאשמים יוכלו לבקש שימונה להם סנגור ציבורי אם מתקיימים התנאים לזכאות לייצוג לפי חוק הסנגוריה הציבורית, תשנ"ו-1995. בנוסף, פרקליטות המדינה הודיעה כי קיימת אפשרות שתבקש מבית המשפט להטיל על הנאשמים עונש מאסר בפועל אם יורשעו בתיק זה.

מבחן לנורמות ההתנהגות של כוחות הביטחון: מקרה זה מציב שוב את שאלת הנורמות ההתנהגותיות של כוחות הביטחון תחת ביקורת ציבורית ומשפטית. ההתנהלות הבלתי הולמת של השוטרים, כפי שמתוארת בכתב האישום, מעלה תהיות לגבי הכשרת השוטרים והתנהלותם בשטח.

המחלקה לחקירות שוטרים ממשיכה לחקור ולבחון מקרי תקיפה ושימוש בלתי מידתי בכוח על ידי אנשי כוחות הביטחון, במטרה לשמור על זכויות האדם והסדר הציבורי.

נערך בOpenAI

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן