מהפכת הרישום בטאבו: מהיום אישורי מסים בלחיצת כפתור

מהיום: אישורי מסים באזור האישי באתר רשות המסים בעת הגשת בקשה לרישום פרצלציה רצונית

במסגרת מאמצי שיתוף הפעולה בין הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין במשרד המשפטים (הידוע כ"טאבו") ורשות המסים, התבצעו מספר צעדים משמעותיים שנועדו להקל על הציבור בתהליך רישום פרצלציה רצונית. החל מהיום, ניתן להנפיק את אישורי רשות המסים הנדרשים לצורך בקשה לרישום פרצלציה ישירות מהאזור האישי באתר רשות המסים, ולהגישם לטאבו מבלי הצורך בהגעה פיזית למשרדי רשות המסים או בקבלת חותמת רשמית.

פרצלציה רצונית היא תהליך שבו מבוצעת חלוקה יזומה של קרקע בין מספר בעלי זכויות. תהליך זה מחייב קבלת אישור מרשות המסים, הכולל את פרטי גוש החלקה והצדדים המעורבים בפעולת החלוקה או האיחוד. עד כה, היה צורך בהגעה למשרדי רשות המסים או בהגשת בקשה דרך מערכת פניות הציבור לקבלת החותמת הרשמית על המסמכים הנדרשים. אך מעתה, במסגרת ההנחיות החדשות, ניתן לבצע את כל התהליך באינטרנט, דרך האזור האישי באתר רשות המסים, ולצרף את האישור ישירות לבקשה המוגשת לטאבו, יחד עם תצהיר עורך דין המעיד על דיוק המסמכים המוגשים.

הנחיה זו היא חלק ממגמה רחבה יותר להקל על תהליכים בירוקרטיים עבור הציבור, במיוחד בנושאים מורכבים כמו רישום פרצלציה. הנחיה זו מצטרפת להנחיה קודמת שניתנה מוקדם יותר השנה, שאיפשרה הנפקת אישורי רשות המסים לצורך תיקון צו בית משותף.

האפשרות החדשה להנפקת האישורים באינטרנט לא רק חוסכת זמן ומאמץ לאזרחים, אלא גם מפחיתה את העומס על משרדי רשות המסים ומקדמת את היעילות בתהליך הרישום. מדובר בצעד נוסף לקראת ייעול התהליכים הממשלתיים והתאמתם לעידן הדיגיטלי.

מעכשיו, הציבור יוכל ליהנות מנוחות רבה יותר בתהליך הרישום, כשאת האישור הנדרש ניתן להפיק בקלות ובמהירות דרך האזור האישי באתר רשות המסים, וכל זאת ללא הצורך בהגעה למשרדים או קבלת חותמת פיזית, אלא תוך הסתמכות על תצהיר עורך דין המאשר את הפרטים שדווחו למנהל מיסוי מקרקעין.

זהו צעד חשוב נוסף בהנגשת השירותים הממשלתיים לציבור ובשיפור היעילות של תהליכי הרישום המקרקעיניים בישראל.

נערך עבור אתר 'המשפטן' באמצעות : OpenAI

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן