מהפכה דיגיטלית בבנקים: הממשק שחוסך מיליונים

מהפכה בתחום האשראי: הבנקים הגדולים משלימים חיבור לממשק שעבודים דיגיטלי

בימים אלה, הודיעה רשות התאגידים במשרד המשפטים על מהלך מהפכני בתחום האשראי וניהול סיכוני אשראי בישראל. מרבית הבנקים הגדולים במדינה השלימו את חיבורם לממשק שעבודים דיגיטלי, המאפשר להם לרשום ולסלק שעבודים במרשם החברות באופן מקוון ובכל עת. מהלך זה צפוי לחסוך למשק הישראלי כ-49.5 מיליון שקלים בשנה.

המערכת החדשה, שפותחה על ידי רשות התאגידים, מהווה צעד משמעותי בקידום היעילות והוודאות בעסקאות אשראי. מידי שנה מבוצעות בממוצע כ-110,000 פעולות רישום וסילוק שעבודים במרשם החברות, כאשר כל פעולה מוערכת בעלות של כ-450 שקלים למשק. עד כה, נדרשו החברות לגשת לבנקים להחתמת מסמכי ההלוואה ולאחר מכן להגישם ליחידת החברות ברשות התאגידים, תוך המתנה לבחינת המסמכים ורישום השעבוד. כעת, עם הממשק החדש, התהליך כולו מתבצע באופן דיגיטלי ובזמן אמת.

הממשק הדיגיטלי מציע תועלות נוספות כגון קיצור תהליכים, מניעת טעויות אנוש, עמידה בזמנים, והגברת הוודאות והמהימנות של המידע המופיע במרשם החברות. הבנקים שהשלימו את החיבור לממשק כוללים את בנק הפועלים, מזרחי, לאומי והבנק הבינלאומי. הבנקים מרכנתיל ודיסקונט צפויים להשלים את החיבור לממשק עד סוף שנת 2024.

לדברי ראש רשות התאגידים ורשמת החברות, עו"ד שולי אבני שוהם, "רשות התאגידים שמה לה למטרה להיות הבית של התאגידים בישראל ולתמוך בהנעת הכלכלה ובצמיחת המשק הישראלי. ממשק שעבודים online מספק מענה פשוט ויעיל לצורך ממשי הקיים במשק הישראלי, לקידום קלות עסקים והגברת הוודאות העסקית. בנוסף, הממשק מגביר את מהימנות מרשם החברות ומקדם את שקיפות המידע המפורסם לציבור אודות חברות, בדרך של קידום חדשנות דיגיטלית ופיתוח שירותים הניתנים לצריכה online, 24/7".

מר איתן מדמון, מנכ"ל איגוד הבנקים, ציין: "אנחנו שמחים לקחת חלק ולסייע בקידום יוזמת רשות התאגידים, שמאפשרת לבנקים לעדכן online במרשמיה רישום וסילוק שעבודים. המהלך מהווה בשורה צרכנית של ממש שתסייע בראש ובראשונה להעניק לציבור שירות טוב ויעיל יותר. בנוסף, הממשק החדש יגביר את הוודאות במרשם רשות התאגידים, ייעל תהליכים תפעוליים בבנקים ויאפשר לרשות התאגידים להנגיש מידע מהימן, שקוף ומעודכן. הממשק החדש ייעל את תהליך העמדת האשראי על ידי הבנקים וכן יאפשר סילוק שעבוד עם השלמת חיובי הלקוח. מדובר במהפכה בשירות ובהעמדת אשראי שיבואו לידי ביטוי באיכות השירות ללקוחות" .

המהלך הזה מהווה פריצת דרך משמעותית בעולם הפיננסי והמשפטי בישראל, תוך חיזוק השקיפות והיעילות במערכת הבנקאית.

המדינה מאריכה את החופשה הכפויה: מלונות לכל מפונה עד סוף השנה

נערך עבור אתר 'המשפטן' באמצעות: OpenAI

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן