ירי בכוננות: התיק נסגר מחוסר אשמה בעקבות הגנה עצמית

הפרקליטות סגרה את התיק נגד חבר כיתת הכוננות באשמת הריגה – מחוסר אשמה

פרקליטות מחוז דרום הודיעה כי החליטה לסגור את תיק החקירה נגד א"א, חבר כיתת הכוננות ביישוב רתמים, שנחקר בעקבות מותו של ג'ומעה דנפירי בפברואר האחרון. ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות, אשר העלתה כי א"א פעל מתוך הגנה עצמית בעת האירוע הקטלני.

בהודעה שפורסמה מטעם הפרקליטות, נמסר כי ההחלטה נמסרה גם למשפחתו של דנפירי המנוח ולבא-כוחם במהלך פגישה שנערכה עימם. על פי ניתוח הראיות, עולה כי א"א נאלץ לירות בדנפירי לאחר שזה הצליח לקרוע את האזיקון בו נכבל, שלף סכין וניסה לפגוע בו באופן שגרם לסכנה ממשית לחייו ולגופו של א"א.

מפרטי החקירה עולה כי א"א היה חלק מכוח כוננות שהוקפץ במהלך הלילה עקב חשש לחדירה ליישוב וגניבת אמל"ח. יחד עם שני כוננים נוספים, א"א נתקל בשלושה חשודים בשדה תפו"א בסמוך ליישוב. לאחר ירי אזהרה באוויר, השלושה נשכבו על הקרקע ונכבשו בידי חברי הכוננות.

בשלב מסוים, דנפירי המנוח הצליח להשתחרר מאזיקון שהוצמד לידיו, שלף סכין וניסה לדקור את א"א, מה שהוביל את האחרון לירות בראשו של דנפירי כדי להגן על עצמו. על פי הממצאים הפורנזיים ועדויות נוספות, גרסתו של א"א נמצאה עקבית ומתיישבת עם הראיות בשטח.

מבחינה משפטית, נקבע כי א"א פעל מתוך הגנה עצמית מלאה, כאשר היה נתון ללחץ עצום וסכנת חיים מיידית. פרקליטות מחוז דרום הדגישה כי בהתאם לפסיקת בתי המשפט, יש לבחון מצבים כאלו לאור הנסיבות בשטח ולא בתנאי מעבדה, ולכן פעולתו של א"א נחשבת סבירה ונחוצה.

התיק נחקר על ידי ימ"ר נגב וההחלטה התקבלה בידי פרקליט מחוז דרום.

מענקים שמחזירים אותך לדרך: כך תוכלו לקבל פטור ממסים ברכישת רכב

נערך עבור אתר 'המשפטן' באמצעות: OpenAI

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן