העוקץ הגדול בתל אביב: איך נמכרה קרקע ציבורית למשקיעים במיליונים?

עבריין מרמה סדרתי נידון ל-5 שנות מאסר: מכר קרקע ציבורית בדרום תל אביב במרמה

בית משפט השלום בתל אביב גזר עונש של 5 שנות מאסר בפועל על יהושע מלכי, עבריין מרמה סדרתי, שהורשע בהשתלטות על שטח נטוש בדרום תל אביב ומכירתו למשקיעים שונים בסכום כולל של כ-1.6 מיליון ₪. מלכי, יחד עם גרושתו ואחד מבניו, הפעיל תוכנית מרמה מתוחכמת שנמשכה לאורך זמן ופגעה באנשים רבים.

תוכנית המרמה: פרסום, הצגת מסמכים שקריים והחתמת הסכמים

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רות ברקלי דאל מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), הנאשם, שהיה בהליך פשיטת רגל, פרסם מודעה אינטרנטית שבה הציע למכירה את זכויותיו הנטענות במגרש בדרום תל אביב. המגרש המדובר היה למעשה קרקע ציבורית, אך מלכי הצליח לשכנע מספר מתלוננים כי הוא מחזיק בזכויות על הקרקע. הנאשם שלח את המתלוננים להתרשם מהמגרש בליווי גרושתו, ולאחר מכן הציג להם מסמכים כוזבים שמטרתם הייתה לשכנע אותם שהוא מחזיק בזכויות אמיתיות על הקרקע.

מלכי חתם עם המתלוננים על הסכמים, לפיהם העביר להם את זכויותיו הנטענות בתמורה לסכומים המוסכמים. בנוסף, הוא הציע לחלק מהמתלוננים לסייע להם בבניה על המגרש, תוך הצגת גורמים שהתחזו לקבלנים במטרה לקבל כספים נוספים במרמה.

הודאה במסגרת הסדר דיוני והרשעה חמורה

במסגרת הסדר דיוני, הודה הנאשם במרמה כלפי 10 מתלוננים, בסכום מצטבר של כ-1.6 מיליון ₪. בעקבות ההודאה, הורשע מלכי בביצוע עבירות רבות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הונאת נושים ומסירת מידע כוזב במסגרת הליך פשיטת רגל.

גזר הדין: ענישה חמורה ומסר הרתעתי

בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להחמיר בעונשו של מלכי, בהתחשב בהשפעות ההרסניות של מעשיו על המתלוננים. עו"ד ברקלי דאל הדגישה את המשבר החמור בתחום הדיור בישראל, ואת העובדה שאנשים צוברים שקל לשקל על מנת לרכוש בית – ולבסוף מגלים שמדובר בהונאה כואבת.

השופט ציין בגזר הדין כי מלכי הוא עבריין מרמה סדרתי ורצידיביסט שאינו נרתע מאימת הדין. לפיכך, נגזר עליו עונש של 5 שנות מאסר בפועל, בנוסף למאסר על תנאי, קנס כספי ופיצוי לנפגעי העבירה.

הפרשה ממחישה כיצד עבריינות מרמה יכולה לפגוע בצורה קשה בחייהם של אנשים תמימים, במיוחד בתקופה שבה המשבר הכלכלי והדיור מהווים חלק משמעותי מחיי האזרחים בישראל. גזר הדין של בית המשפט מהווה מסר ברור שהחוק יגיב בחומרה כלפי מי שיבחר לפגוע באחרים מתוך תאוות בצע, תוך ניצול אמונם ותקוותם של אזרחים הנאבקים לרכוש בית בישראל.

לחיות את ההישג לפני שהושג: פרשת תצא

אילוסטרציה- שטח זניח ציבורי, נערך עבור אתר 'המשפטן'

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן