הבניין הישן ייהרס: כך הדיירים יזכו במגדלי יוקרה ובעליית ערך מפתיעה

ההתחדשות העירונית באשדוד: פרויקט פינוי-בינוי בקרן היסוד 30

העיר אשדוד, הממוקמת במרכז מפת ההתחדשות העירונית בישראל, ממשיכה בתהליכי שדרוג ושינוי פני השכונות הוותיקות. אחד הפרויקטים הבולטים והמשמעותיים ביותר בעיר יוצא לדרך בימים אלה ברחוב קרן היסוד 30. מדובר בפרויקט תמ"א 38/2 (פינוי-בינוי), שמטרתו להחליף בניין מגורים ישן בשני מגדלי מגורים חדישים בגובה של 16 עד 20 קומות.

הבניין הישן ייהרס – המגדלים יקומו

הבניין הישן, הכולל 32 דירות על שמונה קומות, ייהרס מן היסוד כחלק מתוכנית ההתחדשות. במקום בניין זה, ייבנו שני מגדלי מגורים חדשים, בהם יהיו כ-115 דירות חדשות. מתוכן, 32 דירות יימסרו בחזרה לדיירים הקיימים, והשאר יועמדו למכירה בשוק החופשי על ידי היזם, חברת 'סיפורט', שזכתה במכרז לביצוע הפרויקט.

עו"ד עמנואל יוזוק, ממשרד עורכי הדין יוזוק מלכין, המייצג את בעלי הדירות, מדגיש כי מדובר בפרויקט משתלם במיוחד עבור הדיירים. לפי דבריו – כל דירה קיימת, בשטח ממוצע של כ-80 מ"ר, תוחלף בדירה חדשה בשטח של 100 מ"ר לפחות, עם תוספות מרפסת, חניה ומחסן.

תמורות לדיירים: דירות גדולות יותר ותנאים משודרגים

העסקה משתלמת במיוחד עבור הדיירים, הודות לתמורות הנדיבות שיקבלו. לכל דירה חדשה תתווסף מרפסת של 12 מ"ר, חניה פרטית שאינה במכפיל או במתקן אוטומטי, וכן מחסן בגודל של 4-5 מ"ר. יתרה מזאת, דירות הפונות מזרחה יזכו להרחבה של 20 מ"ר, ואילו הדירות הפונות מערבה יזכו להרחבה של 25 מ"ר. שדרוג נוסף לדירות הוא התקנת ממ"ד והחיזוק שלהן נגד רעידות אדמה.

עו"ד יוזוק מוסיף כי הערך של כל דירה יעלה משמעותית, כאשר כל בעל דירה צפוי לראות עלייה של כמיליון שקלים בערך הנכס. נכון להיום, מחיר דירה בבניין עומד על כ-1.7 מיליון שקלים, ואילו בתום הפרויקט, ערך הנכס צפוי לעלות לכ-2.8 מיליון שקלים.

הסכם עם היזם ותנאים לדיירים

ההסכם עם חברת 'סיפורט', היזם המבצע, נחתם לאחר תהליך ממושך של בדיקת חלופות על ידי הדיירים. התהליך כלל פיקוח צמוד מטעם הדיירים, בעזרת חברת הפיקוח 'האחים לאב', במטרה להבטיח שכל ההבטחות יתקיימו וכי הדיירים ייהנו מהתנאים המיטביים.

במסגרת ההסכם, החברה היזמית תישא בכל עלויות הביצוע, כולל תשלום דמי שכירות עבור המשפחות המפונות מדירותיהם למשך כל תקופת העבודות. בנוסף, היזם יכסה את עלויות ההובלה של תכולת הדירות לדירות החלופיות ובחזרה, וישלם את שכר הטרחה של אנשי המקצוע שמונו מטעם הדיירים. עו"ד יוזוק מבהיר כי הדיירים לא יישאו בתשלומים כלשהם לאורך הפרויקט. כל האגרות, ההיטלים והמיסים יהיו באחריות היזם.

תהליך והתחייבויות

לדברי עו"ד יוזוק, הפרויקט צפוי להתחיל לאחר הגשת הבקשה להיתר בנייה, שתוגש עד כשנה מהיום, ובתנאי שההיתר יתקבל לאחר אישור הדיירים. החברה היזמית התחייבה להגיש הסכם ליווי פיננסי עם בנק מלווה, שיבטיח ערבויות לדיירים ומימון הפרויקט.

בעלי הדירות מצידם מתחייבים לפנות את דירותיהם במועד שנקבע ולהסדיר כל מניעה משפטית אפשרית שעלולה לעכב את התקדמות הפרויקט. מועד השלמת הבנייה צפוי לעמוד על כשלוש שנים מתחילת העבודות, עם תוספת של שישה חודשים להשלמת עבודות הפיתוח הסופיות.

תמיכה עירונית ושקיפות מלאה

הפרויקט נעשה בסיוע הרשות להתחדשות עירונית בעיריית אשדוד, תוך שקיפות מלאה לכל הנוגעים בדבר. לדברי עו"ד יוזוק, התהליך התנהל בהכוונה וסיוע מצד הרשויות המקומיות, במטרה להבטיח תוצאה מיטבית לדיירים ולשכונה כולה.

העיר אשדוד ממשיכה להוביל את תחום ההתחדשות העירונית בישראל, והפרויקט ברחוב קרן היסוד 30 מהווה דוגמה נוספת לכך. בעוד שנים בודדות, יעמדו שני מגדלים מרשימים במקום הבניין הישן, ויוסיפו לשיפור איכות החיים של תושבי העיר.

יונייטד חושפת חווית טיסה חדשה – בקרוב אצלכם, לא תאמינו מה מחכה לכם

צילום: גיא גואטה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן