האקר התחזויות: כך תושב המרכז גנב לכם את הזהות דרך המוקדנים

תושב המרכז נעצר בחשד להונאה וחדירה למאגרי מידע ממשלתיים: חקירה משותפת של משטרת ישראל והרשות להגנת הפרטיות חושפת פרשייה חמורה

במהלך חקירה סמויה ומשולבת של הרשות להגנת הפרטיות ומשטרת ישראל, נחשפה פרשיית הונאה חמורה בה חשוד תושב רמת גן בשנות ה-50 לחייו בחדירה ושימוש לא חוקי במאגרי מידע רגישים של גופים ממשלתיים ומסחריים. על פי החשד, החשוד פעל כ"קבלן" עבור משרדי חקירות פרטיים, והשתמש בנתונים האישיים של עשרות אזרחים לשם רווח אישי, תוך פגיעה חמורה בפרטיותם.

חקירה סמויה וממוקדת

החקירה נפתחה בעקבות צבר תלונות שהתקבלו מאזרחים ברחבי הארץ, אשר הבחינו בשינויים בלתי מוסברים בפרטים האישיים שלהם באתרים ממשלתיים ובאתרים מסחריים. אזרחים דיווחו על שינוי כתובות מייל ומספרי טלפון, שהובילו לחשדות בנוגע לפעילות פלילית הכוללת חדירה למאגרי מידע רגישים.

היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב שפלה במשטרת ישראל יחד עם יחידת החקירות של הרשות להגנת הפרטיות ניהלו חקירה סמויה במשך מספר חודשים, שבמהלכה התברר כי החשוד חדר למאגרי מידע שונים, כולל בנקים ומשרדי ממשלה, ואסף מידע אישי רגיש על הקורבנות, לרבות מצבם הכלכלי, הרפואי והמשפחתי.

התחזות והונאה

לפי החשד, החשוד נהג להתחזות לקורבנות בעת שפנה למוקדנים, כשהוא מציג את עצמו כבעל החשבון על מנת לשנות פרטי גישה לאזור האישי של הקורבנות. החשוד שכנע את המוקדנים לשנות את פרטי הקשר של הקורבנות כך שסיסמאות ושאר פרטי גישה יישלחו למספר הטלפון או המייל שנשלטו על ידו. במקרים אחרים, הצליח החשוד לשכנע את המוקדנים לשלוח מסמכים רגישים דרך מספרי פקס שהעביר להם, שוב תוך התחזות לאזרחים אחרים.

תפיסת ממצאים והחשדות נגד החשוד

עם המעבר לשלב הגלוי של החקירה, נערכו חיפושים במשרדי החשוד ברמת גן, במסגרתם תפסו השוטרים והרשות להגנת הפרטיות מחשבים, טלפונים ניידים, כרטיסי SIM והקלטות שיחות שביצע החשוד עם מוקדנים, תוך התחזות לאחרים. החקירה הצליחה לחשוף כי החשוד השתמש בעשרות כתובות מייל ומספרי טלפון שונים על מנת להמשיך בפעילות ההונאה.

התראה לציבור: פגיעה בפרטיות היא עבירה פלילית

ברשות להגנת הפרטיות ובמשטרת ישראל מדגישים כי שימוש במידע אישי ממאגרי מידע בניגוד לחוק מהווה פגיעה חמורה בפרטיותו של אדם ומהווה עבירה פלילית שעלולה להוביל למאסר בפועל. הציבור מתבקש להפגין ערנות לכל שינוי בפרטים אישיים באתרים בהם נכלל מידע אישי.

עם השלמת החקירה, כלל הממצאים שנאספו הועברו לעיון מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, שתכריע האם להגיש כתב אישום נגד החשוד.

דובר צה"ל מזהיר: 'תושבי לבנון שבבתיהם מוסתרים טילים – תברחו מיד'

נערך עבור אתר 'המשפטן'

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן