נפגעי טרור בישראל יכולים לתבוע עכשיו מיליונים מהרשות הפלסטינית

חוק חדש מאפשר לנפגעי טרור בישראל לתבוע פיצויים בגובה של מיליונים מהרשות הפלסטינית – עו"ד מזהיר: אם לא תפעלו עכשיו, הכסף עלול להיעלם לנצח

כמות נפגעי פעולות האיבה בישראל זינקה מאז ה-7 באוקטובר למספר שיא. המאבק נגד הטרור הפך למלחמה לא רק בשדה הקרב, אלא גם בבית המשפט. חוק חדש שעבר בכנסת בחודש מרץ השנה פותח בפני נפגעי פעולות האיבה בישראל אפשרות לתבוע פיצויים מהרשות הפלסטינית, בגין נזקי טרור. החוק מאפשר תביעה בגובה של עד 10 מיליון שקלים למשפחות שיקיריהן נהרגו בפיגועים, ועד 5 מיליון שקלים לכל נפגע.

עו"ד חיים פרנק, בעל פירמה בתחום הנזיקין, המתמחה בנפגעי פעולות האיבה, מתריע: "בעקבות החקיקה החדשה, בני משפחות של נפגעי פעולות איבה וקרובי משפחה של נרצחים בפעולות איבה, זכאים לפיצוי של מיליונים מהרשות הפלסטינית ומומלץ להגיש את התביעה בהקדם."

חשוב להגיש תביעה להקפאת כספים המיועדים לרשות הפלסטינית, לא יאוחר מהחודשים הקרובים.

מאז מתקפת הטרור הרצחנית על ישראל ב-7 באוקטובר, משרדים של עורכי דין המתמחים בנפגעי טרור, כמו פירמת עו"ד חיים פרנק, מוצפים בפניות. פרנק מספר כי מרבית הפונים סובלים מפגיעות נפשיות קשות

לדוגמא, מתן (שם בדוי), בן 32, שורד נובה, סובל מפוסט-טראומה חריפה. הוא מתמודד עם הפרעות שינה, פחדים והתקפי חרדה תכופים. מתן פנה למשרדו של עו"ד פרנק, והמשרד השיג למתן הכרה ואחוזי נכות זמניים.  צוות משרדו של פרנק, מנהל עבורו את ההליכים המשפטיים להכרה באחוזי נכות לצמיתות ולקבלת הפיצוי מהרשות הפלסטינית.

דוגמא נוספת,  דוד (שם בדוי), בן 45, שנפצע בפיגוע טרור בירושלים לפני ארבע שנים ונגרמה לו נכות פיזית ונפשית. בהתאם לתיקון 43 מחודש יוני האחרון, הגיש צוות פירמת עו"ד חיים פרנק עבור דוד, תביעה לפיצוי בסך 5 מיליון ₪ מהרשות הפלסטינית. דוד קיבל נכות בשיעור 35% והמשרד דאג לדוד בנוסף, לקצבה חודשית קבועה בגובה של 30 אחוזי נכות.

עו"ד פרנק: הזדמנות היסטורית לתבוע פיצויים

פרנק מתריע כי הפיצוי הכספי הוא משאב מוגבל, לדבריו : "מדינת ישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית את כספי המיסים, והם נמצאים כעת במדינת ישראל. כאשר יש פסק דין שמורה על תשלום פיצויים מצד הרשות הפלסטינית, ניתן לעקל את הכספים המוחזקים בישראל כדי להבטיח את העברת הפיצויים לנפגעים. הכספים האלה משמשים כיום לפיצוי נפגעי טרור. אם הכספים יועברו לרשות הפלסטינית, לא תהיה אפשרות לגבות את הפיצויים. מדובר במשאבים מוגבלים, ואם לא ינקטו צעדים בזמן, הקופה עלולה להתרוקן. יש כ-70 אלף נפגעי פעולות איבה בישראל, שרבים מהם סובלים מנכויות קבועות. אם נחשב פיצוי של חמישה מיליון שקלים לכל נפגע, נגיע לסכום של 350 מיליארד שקלים – סכום עצום שאין לרשות הפלסטינית אפשרות לגייסו. לכן, אני ממליץ לנפגעי פעולות איבה לפעול מיידית כדי להבטיח את זכאותם לפיצויים.

בתמונה עו"ד חיים פרנק, צילום: יח"צ

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן