עונש מאסר לא מספיק: תביעה של מאות אלפים בעקבות לינץ' ביהודים

הם לא ייצאו בזול: אחרי שהורשעו ונשלחו לכלא, המחבלים שביצעו לינץ' אכזרי ביהודים במזרח ירושלים יאלצו לשלם גם מחיר כלכלי כבד – 880,000 ש"ח פיצויים לנפגעים

ארגון חוננו תובע פיצויים על לינץ' במזרח ירושלים. לפני כשלוש שנים ביצעו פורעים ערבים לינץ' ביהודים סמוך לשכונת מעלה הזיתים בירושלים. שניים מהפורעים נתפסו, הועמדו לדין ונשלחו למאסר. כעת מגיש ארגון חוננו תביעה אזרחית נגדם בשמם של נפגעי הלינץ' בסך 880,000 ₪. עו"ד חיים בלייכר: "נמשיך לעשות מאמץ לגבות מחיר כבד מכל מחבל שיפגע ביהודי"

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו הגיש לבית משפט השלום בירושלים תביעה אזרחית נגד שני ערבים אשר השתתפו בלינץ' ביהודים סמוך לשכונת מעלה הזיתים בירושלים לפני כשלוש שנים. הערבים נתפסו לאחר הלינץ' ונגזרו עליהם עונשי מאסר של 24 ו33 חודשים לצד תשלום פיצוי לנפגעים. כעת מוגשת נגדם תביעה אזרחית בסך 880,000 ₪.

בכתב התביעה מתאר עו"ד בלייכר את הלינץ' אותו ביצעו הפורעים הערבים: "בתאריך 13.11.21 החלה בשכונת ראס אל עמוד התפרעות של עשרות צעירים, אשר כללה השלכה של בקבוקי תבערה וירי של זיקוקים לעבר מתחם מגורים יהודים המכונה "בית מוסקוביץ. נתבע 2 נסע באותה עת ברכב עם חבריו והבחין בחסימה של הכבישים בכיכר א-טור. נתבע 2 וחבריו החנו את הרכב, ונתבע 2 יצא ממנו והגיע לכיכר.

נתבע 1 אשר היה באותה העת במקום סמוך, הגיע אף הוא לכיכר, שם הבחינו הנתבעים בהתפרעויות. בהגיעם לאזור הכיכר הבחינו הנתבעים, יחד עם כ15- נערים נוספים, ברכב בו נסעו בנסיעה איטית, בשל הפקק שנוצר בשל ההתפרעות, שלושה אנשים בעלי חזות יהודית, בהם הנהג התובע אותו זיהו כיהודי. הנערים בהם הנתבע 1 החלו להתפרע סביב רכבו של התובע. הנתבעים יידו חפצים ואבנים לעבר נוסעי הרכב, וכן בעטו ברכב והיכו בו באמצעות ידיהם".

"בתוך כך, נתבע 1 בעט במראת הרכב בצד הנהג בזמן שהתובע ביצע פניית פרסה בניסיון להימלט מהפורעים, לבסוף הצליח להימלט מהמקום. מיד לאחר מכן, הבחינו הפורעים, בהם הנתבעים, ברכב נוסף בו נסעה משפחה בעלת חזות יהודית, אשר מנתה שלושה מבוגרים וארבעה ילדים בני שנה עד עשר. הפורעים בהם הנתבע 1 החלו ליידות אבנים אל עבר הרכב. נתבע 1 בעט בדלת השמאלית האחורית של הרכב, ומיד לאחר מכן אף פתח את הדלת של הרכב וצעק "רוח מן הון".

מיד לאחר מכן, נתבע 1 יידה 2 אבנים בגודל של כ 15- ס"מ לעבר נוסעי הרכב. כתוצאה ממעשה הנתבעים ויתר הפורעים נפצע תובע .1 בעורפו מאבן שפגעה בו, הוא דימם ופונה באמבולנס לבית חולים. כמו כן נגרמו נזקים לשני כלי רכב לרבות שבירת זגוגיות, חלונות הרכבים ונזקי פח רבים", תיאר בלייכר.

עו"ד בלייכר מסר: "מחלקת נפגעי איבה של ארגון חוננו עומדת במאמץ בלימה והרתעת הטרור. אנו מאמינים כי תביעה כספית כנגד המחבלים בנוסף לריצוי שנות מאסר בכלא יש בה כדי להוסיף להרתיע את המחבלים וכדי להיפרע מהם על מעשיהם הרצחניים. אנו נמשיך לעשות מאמץ לגבות מחיר כבד מכל מחבל שיפגע ביהודי".

צילום אילוסטרציה – שטרות כסף ישראל – אודי דוד בן דוד

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן