כתב אישום: בני זוג מרמת גן נגררו לביצוע פעולות טרור בשירות מדינת אויב

מהתחלה בגרפיטי פשוט ועד לניסיון להרכיב מטען חבלה – בני זוג מרמת גן הואשמו בקשר מסוכן עם סוכן זר, תוך קבלת תשלום במטבעות דיגיטליים ותכנון פיגועים

הפרקליטות הגישה כתב אישום חמור נגד בני זוג מרמת גן בגין עבירות חמורות, ביניהן מגע עם סוכן זר, השחתת מקרקעין, קשירת קשר להיזק בזדון, הצתה, ומעשה טרור של קשירת קשר לרצח. על פי כתב האישום, הנאשמים, ולדיסלב ויקטורסון (30) ואנה ברנשטיין (18), קיימו קשר עם סוכן זר באמצעות אפליקציית טלגרם וביצעו עבורו משימות שונות שמטרתן פגיעה בביטחון המדינה.

הנאשמים פעלו בשליחותו של הסוכן הזר, אשר על פי כתב האישום פעל מטעם מדינת אויב או ארגון מחבלים. הם קיבלו תשלום במטבעות דיגיטליים עבור ביצוע משימות שונות, כולל ריסוס כתובות גרפיטי נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ניסיון להכנת מטען חבלה, והצתת רכבים בפארק הירקון. הסכומים שקיבלו עבור פעולות אלה נעים בין 20 ל-2,850 דולר, כשהם ידעו שמעשיהם עלולים לסכן את ביטחון המדינה.

בין המעשים החמורים, נאשם ולדיסלב ויקטורסון בניסיון להרכיב מטען מאולתר ולהשיג כלי נשק במטרה לבצע מעשה טרור של רצח, בעוד הנאשמת ברנשטיין הייתה מעורבת בקשר ובתמיכה במעשיו.

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם, תוך הדגשה כי מסוכנותם מתבטאת ברצף המעשים שביצעו, במיוחד בתקופה של מלחמה רב-זירתית.

הדיון בעניינם נקבע לשעה 11:30 בפני השופט עלאא מסארווה.

נערך עבור אתר המשפטן באמצעות: OpenAI

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן