המערכת אומרת די: סרבן גט נכנס לכלא אחרי 20 שנה של עגינות

בית המשפט גזר על בעל מעגן מאסר של שנה וחצי בהליך פלילי

בית המשפט השלום בחיפה גזר את דינו של סרבן גט בהליך פלילי על רקע סירובו העיקש לתת גט לאשתו זה עשרים שנה, עם עונש מאסר של 18 חודשים בפועל ושמונה חודשים על תנאי.

המקרה נוגע לזוג אזרחים אמריקאיים שנישאו בארצות הברית בשנת 1997. בשנת 2004 הגישה האישה תביעת גירושין בבית דין רבני בארה"ב אך הבעל סירב לשתף פעולה עם ההליך והאישה נותרה בעגינותה.

בשנת 2011 במהלך טיול בר-מצווה של המשפחה בארץ, פתחה האישה בתביעת גירושין בבית הדין הרבני בישראל. ההליך הופנה לסיוע האגף למניעת עגינות, הבעל עוכב בארץ והחלו להתנהל בעניינו הליכים בבית הדין שבמהלכם נתן בית הדין הרבני החלטה לחייבו ואף לכפותו בגט. משסירב הבעל לתת גט לאשתו הוא נעצר בשנת 2012 והיה כלוא במשך שבע שנים בישראל. בשלב מסוים בקשה האישה להפסיק את ההליך והאיש שוחרר מבית הסוהר.

בעקבות הנחיה של פרקליט המדינה משנת 2016 בעניין נקיטת הליכים פליליים כנגד סרבני הגט, הוגש על ידי התביעה המשטרתית בסיוע הייעוץ המשפטי של בתי הדין הרבניים כתב אישום כנגד סרבן הגט בגין אי-ציות להוראת בית הדין לתת גט לאישה ולשחררה מעגינותה. הנחיית פרקליט המדינה איפשרה גם נקיטה בהליכים פליליים כנגד סרבני הגט, אשר עונשי מאסר בצדם.

הליך התביעה טופל על ידי יחידת תביעות חוף במשטרת ישראל, על ידי פקד עו"ד אופיר ויזגן, שהגיש את כתב האישום וניהל את ההליך.

אתמול גזר בית משפט השלום בחיפה את דינו של הנאשם. בפסק דינה כתבה השופטת כרמית פאר גינת: "אני גוזרת על הנאשם מאסר בפועל למשך 18 חודשים. אני גוזרת על הנאשם מאסר מותנה לתקופה של 8 חודשים במשך שלוש שנים. אני מטילה על הנאשם פיצוי למתלוננת בסך 12,000 שקלים".

זוהי הפעם השנייה במדינת ישראל בה מורשע סרבן גט בהליך פלילי.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב אלי בן דהן: "מדובר בעוד צעד משפטי חשוב, תקדימי והיסטורי המטיל על סרבני גט גם את המימד הפלילי ואשר יוביל בהמשך גם לפתיחה בהליכי הסגרה בינלאומיים כנגד סרבני גט השוהים מחוץ לישראל ומעגנים את נשותיהם. בתי הדין הרבניים יפעלו בכל הכוח ובכל הכלים ההלכתיים אשר החוק מאפשר להם במלחמה בסרבני הגט".

נערך עבור אתר 'המשפטן'

ארה"ב באזהרה חריגה ומיידית לאזרחיה בלבנון בעקבות האיומים האחרונים – פרסום ראשון

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן